168 Óra

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
168 Óra
Editor-in-chief Ákos Mester
Categories News magazine
Frequency Weekly
Circulation 14,321 (2015)
Publisher Telegráf Kiadó Kft
Year founded 1989; 29 years ago (1989)
Company Brit Media Group
Country Hungary
Based in Budapest
Language Hungarian
Website 168 Óra

168 Óra (meaning 168 Hours in English) is a weekly Hungarian language political news magazine published in Budapest, Hungary.

History and profile[edit]

168 Óra was started in 1989 by the radio broadcaster with the same name, which is part of Hungary's state broadcasting institution Magyar Rádió.[1][2] In the initial phase it was just the print version of the radio programme and later, it became a political publication.[1] Ákos Mester is the editor-in-chief of the magazine which is based in Budapest.[1] It is part of Brit Media Group,[3] the publisher of the magazine is Telegráf Kiadó Kft.[4]

168 Óra is published weekly on Thursdays, and offers articles about politics and current affairs as well as features interviews with significant public figures.[1][5] The magazine has a liberal and left liberal stance,[5][6] the magazine defines itself as a critical civic-intellectual weekly.[2]

In 2003 168 Óra published the then French President Jacques Chirac's press conference as if it was an exclusive interview for the magazine.[7]

Circulation[edit]

The circulation of 168 Óra was 58,000 copies in 2002 and 53,000 copies in 2003,[8] during the fourth quarter of 2009 its circulation was 36,371 copies.[2] In 2010 the magazine had a circulation of 21,000 copies,[1] it was 17,746 copies in 2013.[9] It dropped to 14,321 copies in 2015.[4]

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ a b c d e "168 óra". Euro Topics. Retrieved 22 December 2014. 
  2. ^ a b c "Communicating Europe: Hungary Manual" (PDF). European Stability Initiative. December 2010. Retrieved 7 April 2015. 
  3. ^ Andras Jambor (31 August 2016). "Fidesz set to increase its control of Hungarian media". Political Critique. Retrieved 11 February 2017. 
  4. ^ a b Ágnes Urbán (November 2016). "Recent changes in media ownership" (PDF). Mertek Media Monitor. Retrieved 11 February 2017. 
  5. ^ a b "168 óra: A new Hungarian left-wing is needed". The Budapest Beacon. 19 October 2014. Retrieved 22 December 2014. 
  6. ^ "Media Profiles". Visegrad Plus. Retrieved 22 December 2014. 
  7. ^ Alexander J. Motyl; Amanda Schnetzer (1 January 2004). Nations in Transit 2004: Democratization in East Central Europe and Eurasia. Rowman & Littlefield. p. 266. ISBN 978-0-7425-3646-3. Retrieved 19 April 2015. 
  8. ^ Péter Bajomi-Lázár. "The Business of Ethics, the Ethics of Business" (PDF). Centrul pentru Jurnalism Independent. Retrieved 16 February 2015. 
  9. ^ "Top 50 Magazines". IFABC. 30 April 2014. Retrieved 22 March 2015. 

External links[edit]