SUMMARY / RELATED TOPICS

Huddersfield Daily Examiner

The Huddersfield Daily Examiner is an English local daily evening newspaper covering news and sport from Huddersfield and its surrounding areas. The first edition was published as a weekly, starting on 6 September 1851, as the Huddersfield & Holmfirth Examiner, although the'Holmfirth' was dropped from the title two years later; the newspaper has been published as a daily since 28 January 1871 when journalists on the title worked all weekend in order to forestall a rival and become the town's first daily paper. Since 1999 it has been part of the Trinity Mirror group, now known as Reach plc and is the largest newspaper publisher in the United Kingdom; the Examiner lays claim to a notable first in regional British journalism, as the first provincial UK newspaper to employ a woman journalist, in 1888. Examiner journalist Adrian Sudbury was given recognition during his battle with terminal leukaemia between 2006 and 2008. His'Sign up for Sudders' campaign was aimed at encouraging more people to sign up as bone marrow donors, education packs about blood, bone marrow and organ donation were sent out to schools across the country.

Sudbury died at his family home in Sheffield in August 2008. Roy Wright served as the editor of the Examiner between 2002 and 2017. During this period, the newspaper, along with the local media industry more underwent significant change. One notable shift took place in 2004, when the Examiner swapped its traditional broadsheet format for a tabloid or'compact' size. At this time, printing of the paper left Huddersfield, to be centralised at Trinity Mirror's Chadderton facility in Oldham. In 2008, the Examiner switched to overnight printing, making the paper available earlier each day; the Examiner moved from its base on Queen Street South to new premises at Pennine Business Park in Bradley. It maintained a small town centre office for two years, but this closed in 2013. A daily iPad version of the newspaper began in the same year. Announcing his departure in 2017, Wright said the Examiner had been transformed from a "black and white on-the-day broadsheet" to a "genuine multimedia newsroom"; the Examiner has played a leading role in the campaign to try to prevent the closure of the Accident and Emergency Unit at Huddersfield Royal Infirmary.

The'Hands Off HRI' campaign began in January 2016, journalists at the paper have promised to continue it despite a series of official setbacks. Wayne Ankers was appointed editor of the Examiner in January 2017, he had worked for sister paper the Manchester Evening News as an associate editor of content. In the first two years under Ankers' stewardship, circulation fell from 12,046 to 9,019, a drop of 25 percent; the Examiner rebranded its website as'Examiner Live' in September 2018. During 2019 and 2020, the Examiner took part in a five-month trial of charging readers 25p to access certain stories; the experiment came to an end in February 2020. Huddersfield Examiner website

Kurier WileĊ„ski

Kurier Wileński is the main Polish-language newspaper in Lithuania. Printed in Vilnius, it is the only Polish-language daily newspaper published east of Poland. A direct descendant of both the 19th-century newspaper of the same name and the Czerwony Sztandar newspaper, created by the Soviet authorities in 1953 as a means of Sovietization of the Polish diaspora left in the Polish areas annexed by the Soviet Union; the newspaper is a member of the European Association of Daily Newspapers in Minority and Regional Languages. According to TNS Gallup media research, Kurier Wileński 36,800 people or 1.4% of Lithuania's population read at least one issue out of the last six in summer 2008, but that measure dropped to 0.3% in spring 2010. The newspaper was first founded under the name of Kurier Litewski in 1796 in Grodno; the following year it moved to Vilna, where it became one of the principal sources of information for the local population. After the November Uprising of 1831, the newspaper was ordered to prepare a Russian language version as well, served the role of the official newspaper of the Russian authorities of Vilna Governorate.

However, it fulfilled an important role in countering the Russification of local Poles. In 1840 the newspaper was renamed to Kurier Wileński and attracted many notable Polish writers and journalists of the era as one of the few free newspapers in the lands ruled by the Russian Empire. Among them was Władysław Syrokomla and Antoni Odyniec; the newspaper was closed down and banned after the failed January Uprising of 1863. It was relaunched under the title of Kurier Litewski after the Revolution of 1905. Headed by Eliza Orzeszkowa, it promoted Polish literature and culture, for which it was closed down several times by the Tsarist authorities; the title remained until the outbreak of World War I and the German occupation of Vilna in 1915. During the interbellum the Polish press was no longer persecuted by the local authorities and the title was continued as one of several newspapers, the most important local newspapers being Słowo, Robotnik Wileński and Express Wileński. Altogether, there were 114 newspapers published in Wilno among them 17 dailies.

74 titles were being published in the Polish language, 16 in Yiddish and Hebrew, 12 in Belarusian, 9 in Lithuanian and 3 in Russian. After the Invasion of Poland of 1939 and the Soviet annexation of Vilna, Kurier Wileński was closed down; the only newspaper, allowed by the Soviet authorities was Belarusian-language Vilenskaya Prauda. After the city was transferred to Lithuania, Kurier Wileński was allowed to be published, this time under heavy control of the Lithuanian authorities and censorship, it was again closed down after the city was annexed by the Soviet Union and its role was taken over by 73 underground newspapers published in the city during the rest of World War II. After the war most of the local inhabitants of Vilnius were expelled from the city. However, a sizeable Polish minority in Lithuania remained; the Polish language newspaper Czerwony Sztandar, edited by Antoni Fiedorowicz, was established. In 1962, Leonid Romanowicz became the new editor in chief. Although Russian himself, Romanowicz was fascinated by the Polish culture and started to attract many notable journalists and writers.

He promoted the newspaper and it became the only daily newspaper in Polish language available to many Poles in the Soviet Union. With time Russian staff was replaced by Poles and in 1984 Stanisław Jakutis became the new editor in chief. On November 1, 1988, Stanisław Jakutis was replaced by Zbigniew Balcewicz, who wanted to rename the newspaper back to Kurier Wileński to reflect the historic traditions; the first attempt to rename the daily was dismissed at the 20th Assembly of the Bureau of the Central Committee of the Communist Party of Lithuania as a "newspaper with such name was being published during the period between World Wars, when Vilnius region was under Polish occupation". Only after second attempt, made after publication by Lithuanian scientist about the roots of Kurier Wileński and the history of Lithuanian press, Czerwony Sztandar ceased to exist and was replaced by Kurier Wileński on February 9, 1990. On February 23, 1990, the Bureau of the Central Committee of the Communist Party of Lithuania and Chair of the Supreme Soviet of the Lithuanian SSR issued a statement, of which 3rd point stated, that "In order to reflect the opinions of representatives of various nationalities and social classes of the Republic, we state that Sovietskaya Litva and Kurier Wileński are the newspapers of the Supreme Soviet of Lithuania and the Council of Ministers of Lithuania".

On May 2, special issue of the newspaper was issued and Dziennik KC KP Litwy was removed from the paper's front page. In 1995, the newspaper was privatised by its staff and in upcoming turmoil went bankrupt, it was taken over by UAB "Klion", after being reorganised and modernised, was moved to the new quarters. In 2000 it was passed to non-profit publisher Vilnijos Žodis; the newspaper relies on support from the Polish Senate. According to press reports in 2007, the daily received 120,000 litas annually to cover paper and printing costs from the Polish Senate and 4,000 litas monthly from Vilnius city municipality for advertising. In 2011, the daily suffered large financial losses due to increased postage costs, shrinking readership, overall economic downturn, it considered publishing only three issues a week, but Polish Ministry of Foreign Affairs promised t

Martin's Close

"Martin's Close" is a ghost story by British writer M. R. James, included in his 1911 collection More Ghost Stories of an Antiquary; the story is presented as a report of a trial before Judge Jeffreys. Squire George Martin has been accused of murdering a young girl named Ann Clark, with whom he had a one-sided romance; the prosecution presents the case that Martin murdered Ann Clark, because she ruined a good marriage proposal for him. During the trial, an event is described in which Martin acted in a guilty manner when confronted with a possible apparition of the girl. In the end, Martin is found guilty of the crime, despite his attempt to have the case dismissed on a legal technicality, is sentenced to death. A version of the story adapted by Mark Gatiss was broadcast on 24 December 2019 on BBC Four as part of the long-running A Ghost Story for Christmas series, it stars Peter Capaldi, Elliot Levey, Wilf Scolding, Sara Crowe, James Holmes, Jessica Temple, Simon Williams, Fisayo Akinade and Ian Hallard.

Martin's Close on IMDb The full text of Martin's Close at Wikisource Full text of "Martin's Close" Martin's Close public domain audiobook at LibriVox A Podcast to the Curious: Episode 14 - Martin's Close