click links in text for more info
SUMMARY / RELATED TOPICS

Diana Redman

Diana Iris Bar-Oz is an American-born Israeli soccer player who plays as a defensive midfielder. She plays domestic football for Pali Blues in the W-League and has represented Israel at the international level. Diana Iris Redman was born to a Jewish family, she attended New Hyde Park Memorial High School in New York. She was offered a full athletic scholarship by Rider University. Intending only to stay at Queens a semester before transferring to a more prestigious institution, she changed her mind after joining the soccer program headed by former Israeli international Roby Young. While playing for Queens College in New York she was a National Collegiate Athletic Association nominee for Woman of the Year, received Queens College Knight Athlete of the Year. Redman graduated from Queens College in May 2009 with a Masters of Fine Arts with a specialty in Poetry and Creative Writing, a BA in Sociology with a concentration in social research and statistics, a BA in English while receiving the Zolot Award for Literary Promise.

She graduated from Tel Aviv University with her second Master's degree concentrated in Trauma and Crisis, from the Bob Shapell School of Social Work. Before committing to a professional soccer career, she earned All American honors in the Heptathlon and ran track and field at Rider University. While still in college, Redman played for the Long Island Rough Riders in the American W-League. In 2006, she joined Maccabi Holon in the Israeli Women's First League. During her time with Maccabi Holon, she made six UEFA Women's Champions League appearances. Redman has been featured on Israel Sports Radio and Haaretz for both her academic and athletic achievements. In 2013, Redman returned to the W-League. In 2014, Redman was injured during the pre-season. In 2015, Redman signed with Spanish club Santa Teresa CD. Redman made her debut for Israel in 2010 during a match against Kazakhstan in Astana; as of November 2013, she has played nine matches for Israel, most in October 2013. While playing in Israel, Redman balanced her professional soccer playing career while working as a social worker, developing sports education programs for young girls in Israel and around the world, working as a freelance photographer.

Official website Diana Redman – UEFA competition record Queens College player profile

Nation Magazine v. United States Department of Defense

In 1990, the United States Department of Defense implemented press pools so they could control and monitor the press during the Gulf War. The competition into the press pools was intense and if a publication wasn't a member of the pool, they were unable to gain access to the warzones and could not cover the war. Furthermore, the Dept. of Defense determined where pool members were able to travel and what stories they would be able to report on. On January 10, 1991, Nation Magazine sued the Dept. of Defense, claiming its pooling regulations had violated the First Amendment and Fifth Amendment. The complaint had more to do with limited access than with news censorship; the Gulf War was a sixth month conflict between Iraq and 30 nations led by the United States in order to liberate Kuwait. It was a highly televised conflict, but the press was restricted in its access of information; the Nation Magazine is a weekly magazine dedicated to reports on politics and culture. It is the oldest continuously published weekly magazine in the United States and calls itself "The Flagship of the Left."

Press pools were first implemented in the Russo-Japanese war in 1904, first in the United States in the Panama Invasion in 1989. According to Matthew J. Jacobs' essay "Assessing the Constitutionality of Press Restrictions in the Persian Gulf War," the press voiced three complaints: 1) Because of the small number of spots in the Gulf War press pools, not all publications' crew members had access to the pools and small, offbeat publications had no access whatsoever. 2) The military continued to survey those in the pool. 3) The military used the pool system as rewards and punishments to journalists, giving them access or denying them access based on what they had written before. The Nation Magazine filed suit against the United States Department of Defense, saying that the press pools violated their First and Fifth Amendment rights, emphasizing that press pools infringe of their news gathering privileges bestowed upon them by the First Amendment, they argued that the press had a First Amendment right to unlimited access in a foreign arena where U.

S. forces are involved. They argued that they are serving the American public, which has a right to know the affairs of the U. S. military. The Department of Defense argued that the First Amendment does not restrict them from barring journalists from the battlefield and claimed that the primary purpose of the press pools is to develop "a cooperative arrangement designed to balance the media's desire for unilateral coverage with...the responsibility to maintain operational security, protect the safety of the troops, prevent interference with military operations". The South District Court of New York had to determine three things applied to make a ruling on the case: First, that the plaintiffs had "standing." A plaintiff has standing if he "has suffered an actual or threatened injury, traceable to the defendant's conduct and, to be redressed by a favorable decision." The Court found that "distinct and palpable" claims and there was "no question" the Nation was denied access to press pools. Thus, the Court concluded.

Secondly, the court had to determine whether the judicial branch was qualified under the Constitution's separation of power to rule on this issue, which designate military regulations delegated to the legislative and executive branches. According to a case a few years prior, courts should "hesitate long before entertaining a suit which asks the court to tamper with the... unique structure of the Military Establishment.". This court found that though the Deapartment of Justice designed these regulations, it does not render the plaintiff's claim un-justiciable, that this court was able to rule on the case since it relates to the press and not the actual affairs of the military overseas. Thus, the court was on the road to siding with the press. Lastly, the Court had to find. At this point, the press pools had been lifted so the Court decided they would rule on the constitutionality of the issue when "the controversy is more focused." A case becomes moot when the issues presented no longer matter or both parties involved lack serious interest in a court decision.

Thus, the Court dismissed the complaint. The press urged that the First Amendment gives the press a right of access to report on news which affects the United States public; the Court called this issue "charting new constitutional territory" since no other case has decidedly addressed it. Through reasoning, the court stated that the military has rights to restrict access to government controlled institutions like prisons and military bases. On the other hand, the court said, "there is an absolute right of access to open places, including such fora as streets and parks." The Court hesitantly stated that the press seems to have "minimal right of access to view and report on major events that affect the functioning of government, including...an overt combat operation." Thus, the government cannot restrict the press. However, the court stated that they could not make a ruling, would wait to decide more on this topic when the issue was more focused. Prof. Stephen Cooper, in his 2003 article, "Press Controls in Wartime: The Legal and Institutional Context," notes

Gal Mesika

Gal Mesika is an Israeli American football and association football player. He was born in Israel. In association football he is a goalkeeper and has played with Hapoel Ra'anana from 2013-2014 and began playing for Maccabi Netanya in 2015, he was the previously the starting goalkeeper for the Israel national under-19 football team. In 2015, Mesika made the transition into playing American football, joined the Israel national American football team as a placekicker. After seeing Mesika play Robert Kraft, owner of the New England Patriots stated he expected to soon see an Israeli play in the NFL. In February 2016 Mesika was invited to be the first Israeli to try out for the NFL, his father was a footballer who played for Maccabi Herzliya and served as the CEO of the club from 1996 to 2009. Gal Mesika – Israel Football Association league player details Gal Mesika – Israel Football Association national team player details

IAero Airways

IAero Airways Swift Air is an American airline based in Miami, United States. It operates charter flights for nationally known fractional aircraft operators, financial institutions, transportation, many collegiates, professional sports organizations, major tour operators, it provides aircraft management services for private owners. Its main hub is Miami International Airport. Following the acquisition of assets from Eastern Air Lines in 2017, Swift Air began operating charter flights to Cuba for Havana Air; the airline was established in 1997 and was the launch customer for the Embraer ERJ 135 Legacy aircraft. In November 2006 the airline received authorization for Part 121 operations and began flying three Boeing 737-400s; these aircraft are each configured with all first class interiors, electrical outlets, club work areas with tables. The primary use of these aircraft is air transportation for major professional sports team and for VIP charters. John McCain's 2008 presidential campaign utilized one of Swift Air's Boeing 737-400's, dubbed the "Straight Talk Express," the same name given to his bus used earlier in the campaign.

In October 2009, Swift was reported to be under investigation by the FAA and OSHA for safety and maintenance issues. Employees claimed they were told to lie to NTSB investigators over an incident of a nose-gear collapsing in 2008. OSHA had asked Swift to take care of a ground equipment issue involving a broken truck latch, which they did; the investigation was re-opened a week with OSHA declining to comment as to why. The FAA declined to comment. Swift Vice President denied. In June 2011 Swift Air planned to operate public charter flights from Chicago to some European destinations such as Belgrade and Kraków. On June 17, 2011, Swift Air voluntarily suspended their Part 121 operations pending an inquiry by the FAA. Swift Air resumed normal part 121 operations on June 25, 2011 after making manual changes to satisfy the FAA. In 2017, Swift Air announced plans to acquire the Boeing 737-800 assets of the second iteration of Eastern Air Lines stating, "Eastern Air Lines’ name and associated trademarks will be retained within the transaction.".

One aircraft remains painted in Eastern livery to protect the trademark, although the fleet of Dynamic International Airways would take the Eastern name and trademark, retaining the Dynamic AOC. In May 2019, Swift became a subsidiary of iAero Group, an aviation service firm minority owned by The Blackstone Group; as of December 2019, Swift Air began its transition to rebrand as iAero Airways. Swift Air has announced that it intends to rebrand itself as iAero Airways, following its recent takeover by the iAero Group. A filing with the US Department of Transportation on September 9, 2019, stated that at present time, it intends to retain its corporate name - Swift Air, LLC - and therefore does not seek the re-issuance of its operating licenses and certificates; as of January 2020, the iAero Airways fleet includes: iAero Airways

Notcutts

Notcutts Garden Centres Ltd. is a private limited company. The family-owned group operates 18 individual garden centres across England. Notcutts owns one of the UK's largest rose specialists. Notcutts was founded in Woodbridge, Suffolk, in 1897, remains a family-owned business, their first retail garden centre was set up in Woodbridge. Products from Notcutts range from plants to furniture and most Notcutts stores across England include departments such as planteria and outdoor furniture, indoor plants, pets and a restaurant area; the Notcutts garden centres have indoor shops which sell household products and other gifts. The Notcutts Garden Centres head office stands on land, owned by Woodbridge Priory, dissolved by Henry VIII; the grounds were purchased from the Crown by Thomas Seckford, the Woodbridge benefactor and passed into the hands of the Carthew family. A nurseryman called Thomas Wood started Woods Nursery. Thomas Wood passed the nursery to his sons, it came to John Wood, thus remaining within the Wood family for 150 years.

Wood died without succession in 1897. The nursery with its fine, old Georgian house, was put up for auction on 11 February 1897. William Notcutt moved from Wrington in Somerset to Ipswich in 1724, as a pastor, bringing the Notcutt name to Suffolk; the first Notcutt family member to enter into the horticultural field was Roger Crompton Notcutt, born in 1869. Unlike his predecessors, he was not burdened by obligations to enter the legal practice, it was recommended. He had a keen interest in nature in the growing of plants; this was an interest he was able to pursue when in his teens, he acquired the Broughton Road Nursery in Ipswich. In August 2007, 110 years after purchasing the nursery business from the estate of John Woods, the Notcutt family decided to sell the nursery side of the business to the management team of the nursery and so started a new phase in the history of the nursery. Notcutts exhibited at horticultural shows including RHS Chelsea, Hampton Court, Gardeners' World and the Suffolk County Show, until 2008.

At RHS Chelsea the company won fifty gold medals. Now the business focuses on its eighteen garden centres across the UK as well as its online presence. Official website