SUMMARY / RELATED TOPICS

Corriere della Sera

The Corriere della Sera is an Italian daily newspaper published in Milan with an average daily circulation of 410,242 copies in December 2015. First published on 5 March 1876, Corriere della Sera is one of Italy's oldest newspapers and is Italy's most read newspaper, its masthead has remained unchanged since its first edition in 1876. It reached a circulation of over 1 million under editor and co-owner Luigi Albertini, between 1900 and 1925, he was a strong opponent of socialism, of clericalism, of Prime Minister Giovanni Giolitti, willing to compromise with those forces. Albertini's opposition to the Fascist regime forced the other co-owners to oust him 1925. Today its main competitors are Turin's La Stampa. Corriere della Sera was first published on Sunday 5 March 1876 by Eugenio Torelli Viollier. In 1899 the paper began to offer Domenica del Corriere. In the 1910s and 1920s, under the direction of Luigi Albertini, Corriere della Sera became the most read newspaper in Italy, maintaining its importance and influence into the present century.

It was Corriere della Sera which introduced comics in Italy in 1908 through a supplement for children, namely Corriere dei Piccoli. The newspaper's headquarters has been in the same buildings since the beginning of the 20th century, therefore it is popularly known as "the Via Solferino newspaper" after the street where it is still located; as the name indicates, it was an evening paper. During the fascist regime in Italy Corriere della Sera funded the Mussolini Prize, awarded to the writers Ada Negri and Emilio Cecchi among the others. Mario Borsa, a militant anti-fascist, was appointed the editor-in-chief of Corriere della Sera in May 1945, he was fired because of his political leanings in August 1946 and was replaced by Guglielmo Emanuel, a right-wing journalist. Emanuel served in the post until 1952. In the 1950s Corriere della Sera was the organ of the conservative establishment in Italy and was anti-communist and pro-NATO; the paper was functional in shaping the views of the Italian upper and middle classes during this period.

The owners of the Corriere della Sera, the Crespi family, sold a share to RCS Media in the 1960s and was listed in the Italian stock exchange. Its main shareholders were Mediobanca, the Fiat group and some of the biggest industrial and financial groups in Italy. In 1974 the RCS Media moved on to control the majority of the paper. Alberto Cavallari was the editor-in-chief of the paper during the early 1980s. In 1981 the newspaper was laterally involved in the P2 scandal when it was discovered that the secret Freemason lodge had the newspaper's editor Franco Di Bella and the former owner Angelo Rizzoli on its member lists. In September 1987 the paper launched a weekly magazine supplement, the first in its category in Italy. From 1987 to 1992 the editor-in-chief of Corriere della Sera was Ugo Stille; the 1988 circulation of Corriere della Sera was 715,000 copies, making it the second most read newspaper in Italy. The paper started its Saturday supplement, IO Donna, in 1996. In 1997 Corriere della Sera was the best-selling Italian newspaper with a circulation of 687,000 copies.

Corriere della Sera had a circulation of 715,000 copies in 2001. In 2002 it fell to 681,000 copies. In 2003, its editor Ferruccio de Bortoli resigned from the post; the journalists and opposition politicians claimed the resignation was due to the paper's criticism of Silvio Berlusconi. In 2004, Corriere della Sera launched an online English section focusing on Italian current affairs and culture; the same year it was the best-selling newspaper in Italy with a circulation of 677,542 copies. Its circulation in December 2007 was 662,253 copies, it is one of the most visited Italian-language news websites, attracting over 2,4 million readers every day. The online version of the paper was the thirteenth most visited website in the country. On 24 September 2014 Corriere della Sera changed its broadsheet format to the Berliner format; the "Third Page" used to feature a main article named Elzeviro, which over the years has published contributions from all the editors as well as major novelists and journalists.

On Monday, Corriere is published along with a weekly finance and business magazine. On Thursday, it is published with a current events magazine. On Sunday, it is published along with a weekly literary supplement; the Italian novelist Dino Buzzati was a journalist at the Corriere della Sera. Other notable contributors include Eugenio Montale, Curzio Malaparte, Gabriele D'Annunzio, Enzo Bettiza, Italo Calvino, Alberto Moravia, Amos Oz, Pier Paolo Pasolini, Guido Piovene, Giovanni Spadolini, Oriana Fallaci, Alessandra Farkas, Lando Ferretti, Brunella Gasperini, Enzo Biagi, Indro Montanelli, Giovanni Sartori, Paolo Brera, Francesco Alberoni, Tracy Chevalier, Goffredo Parise, Sergio Romano, Sandro Paternostro, Alan Friedman, Tommaso Landolfi, Alberto Ronchey, Maria Grazia Cutuli and Paolo Mieli. Editors Columnist & Journalists Corriere dei Piccoli a children's supplement of the Corriere della Sera. List of non-English newspapers with English language subsections Media of Italy Merrill, John C. and Harold A. Fisher.

The world's great dailies: profiles of fifty newspapers. Pp. 104–110. Corriere Canadese - the defunct Canadian newspaper where the infamous Vincent C. Torrieri worked. Wwwenglishtraining.it Official website

Minuscule 778

Minuscule 778, ε465, is a Greek minuscule manuscript of the New Testament written on parchment. Palaeographically it has been assigned to the 12th century; the manuscript has complex contents. The codex contains the text of the four Gospels, on 195 parchment leaves; the text is written in one column per 25 lines per page. The text is divided according to the κεφαλαια, whose numbers are given at the margin, their τιτλοι at the top. There is another division according to the smaller Ammonian Sections, with references to the Eusebian Canons, it contains the Epistula ad Carpianum, Eusebian tables, lists of the κεφαλαια before each Gospel, lectionary markings at the left margin, subscriptions at the end of each Gospel, numbers of στιχοι, pictures. The Greek text of the codex is a representative of the Byzantine text-type. Hermann von Soden classified it to the textual family Kx. Aland placed it in Category V. According to the Claremont Profile Method it represent the textual family Kx in Luke 1 and Luke 20.

In Luke 10 no profile was made. C. R. Gregory dated the manuscript to the 12th century; the manuscript is dated by the INTF to the 12th century. The manuscript was noticed in catalogue from 1876, it was added to the list of New Testament manuscripts by Gregory. Gregory saw the manuscript in 1886; the manuscript is now housed at the National Library of Greece in Athens. List of New Testament minuscules Biblical manuscript Textual criticism Minuscule 777 Gregory, Caspar René. Textkritik des Neuen Testaments. 1. Leipzig: J. C. Hinrichs. P. 221

William J. Corcoran (attorney)

William J. Corcoran was an American lawyer who served as District Attorney of Middlesex County, Massachusetts from 1913 to 1917, he faced a number of criminal indictments and was convicted of one count of extortion. Corcoran was born in Massachusetts, he began practicing law the same year. In 1909 he moved from Stoneham to Massachusetts. In 1913, Corcoran won in an upset to be District Attorney of Middlesex County, he received 32,676 votes to Republican incumbent John J. Higgins' 30,684, with Progressive candidate Philip M. Clark receiving 25,242. In June 1921, Massachusetts Attorney General J. Weston Allen accused Corcoran, Daniel H. Coakley, others of conspiring with Middlesex County District Attorney Nathan A. Tufts to use the threat of criminal indictment to extort money from people. On September 29, 1921, the Boston Bar Association filed a petition for disbarment against Corcoran. On September 1, 1921, a former client, Scott Paul, sued Corcoran to recover a fair share of a $50,000 settlement he received.

According to Paul, he only received $5,000 from Corcoran because Corcoran claimed the rest would cover expenses. Soon thereafter, the Boston Bar Association filed a petition for Corcoran's disbarment. Corcoran moved to Port Chester, New York and attempted to resign from the Boston bar, but this request was refused and he was disbarred. On December 27, 1921, Corcoran appeared in Suffolk County Superior Court and pled not guilty to charges of extortion and larceny, he was released on $10,000 bail. He agreed to turn over state's evidence in its case against Suffolk County District Attorney Joseph C. Pelletier, however he did not receive immunity and The Boston Globe reported that his motive was "an impulse of savage revenge" towards another lawyer. Corcoran's trial was to begin on November 1, 1922. A default judgment against Corcoran was obtained on July 11, 1923. On July 25, 1923, Corcoran was arrested in the lobby of the Knickerbocker Building. At the time of his arrest, Corcoran was living in a room on 23rd Street and traveling to avoid capture.

He was held in The Tombs until his extradition to Massachusetts on July 31. His trial began on October 17. On November 9, Judge Joseph F. Quinn was injured in a fall and could not continue to preside over the case; as a result, a mistrial was declared on November 19 and a second trial was scheduled for January 7. This trial too ended in a mistrial. On May 20, 1924, Corcoran and Daniel H. Coakley were indicted on 11 charges of conspiracy to extort, they were found not guilty on July 3. His final trial in Suffolk County ended on January 9, 1925 when jurors were unable to come to an agreement on the guilt of Corcoran and Hartnett on a conspiracy to extort case. On February 5, 1924 Corcoran was indicted on blackmail charges in Middlesex County. On April 1 he was found guilty on one count of an indictment that charged him with extorting money from a married man in a Badger game, he was sentenced to 7 to 10 years in prison. He began his sentence on May 25, 1925 and was released on January 24, 1930. On March 30, 1937, Corcoran was charged with violating the National Stolen Property Act by transporting $10,000 U.

S. Treasury bond, stolen from a bank messenger in Louisville, Kentucky by a national bond theft gang, he was found not guilty on April 28