SUMMARY / RELATED TOPICS

The Australian

The Australian and its Saturday edition, the Weekend Australian, is a broadsheet newspaper published in Australia from Monday to Saturday each week since 14 July 1964. As the only nationally distributed daily newspaper aimed at a general readership, its cross-platform readership as of September 2019 was 2,394,000 million, down 4.4% on 2018. Its editorial line is centre-right, the newspaper is owned by News Corp Australia; the Australian is published by News Corp Australia, an asset of News Corp, which owns the sole daily newspapers in Brisbane, Adelaide and Darwin, the most circulated metropolitan daily newspapers in Sydney and Melbourne. News Corp's Chairman and Founder is Rupert Murdoch; the Australian integrates content from overseas newspapers owned by News Corp Australia's international parent News Corp, including The Wall Street Journal and The Times of London. The first edition of The Australian was published by Rupert Murdoch on 15 July 1964, becoming the third national newspaper in Australia following shipping newspaper Daily Commercial News and Australian Financial Review.

Unlike other original Murdoch newspapers, it is not a tabloid publication. At the time, a national paper was considered commercially unfeasible, as newspapers relied on local advertising for their revenue; the Australian was printed in Canberra plates flown to other cities for copying. From its inception the paper struggled for financial viability and ran at a loss for several decades. A Sunday edition, The Sunday Australian, was established in 1971. However, it was discontinued in 1972 because there was insufficient press capacity to print it as well as The Sunday Telegraph and the Sunday Mirror; the Australian's first editor was Maxwell Newton, before leaving the newspaper within a year, was succeeded by Walter Kommer, by Adrian Deamer. Under his editorship The Australian encouraged female journalists, was the first mainstream daily newspaper to hire an Aboriginal reporter, John Newfong. During the 1975 election, campaigning against the Whitlam government by its owner led to the newspaper's journalists striking over editorial direction.

Editor-in-chief Chris Mitchell was appointed in 2002 and retired on 11 December 2015. In May 2010, the newspaper launched. In October 2011 The Australian announced that it was planning to become the first general newspaper in Australia to introduce a paywall, with the introduction of a $2.95 per week charge for readers to view premium content on its website, mobile phone and tablet applications. The paywall was launched on 24 October, with a free 3-month trial. In September 2017 The Australian launched their Chinese website. In October 2018 it was announced that Chris Dore, former editor of The Daily Telegraph, would be taking over as editor-in-chief. Daily sections include National News followed by Worldwide News and Business News. Contained within each issue is a prominent op/ed section, including regular columnists and non-regular contributors. Other regular sections include Technology, Features, Legal Affairs, Defence, Horse-Racing, The Arts, Health and Higher Education. A Travel & Indulgence section is included on Saturdays, along with The Inquirer, an in-depth analysis of major stories of the week, alongside much political commentary.

Saturday lift-outs include Review, focusing on books, arts and television, The Weekend Australian Magazine, the only national weekly glossy insert magazine. A glossy magazine, Wish, is published on the first Friday of the month. "The Australian has long maintained a focus on issues relating to Aboriginal disadvantage." It devotes attention to the information technology and mining industries, as well as the science and politics of climate change. It has published numerous "special reports" into Australia's energy policy, legal affairs and research sector; the Australian Literary Review was a monthly supplement from September 2006 to October 2011. Former editor Paul Kelly stated in 1991 that "The Australian has established itself in the marketplace as a newspaper that supports economic libertarianism". Laurie Clancy asserted in 2004 that the newspaper "is conservative in tone and oriented toward business. Former editor-in-chief Chris Mitchell has said that the editorial and op-ed pages of the newspaper are centre-right.

In 2007 Crikey described the newspaper as in support of the Liberal Party and the then-Coalition government, but has pragmatically supported Labor governments in the past as well. In 2007 The Australian announced their support for the Rudd Australian Labor Party in the Federal election; the Australian presents varying views on climate change, including articles by those who disagree with the scientific consensus such as Ian Plimer, authors who agree with the scientific consensus such as Tim Flannery and Bjørn Lomborg. A 2011 study of the previous seven years of articles claimed that four out of every five articles were opposed to taking action on climate change. In 2010 the ABC's Media Watch presenter Paul Barry accused The Australian of waging a campaign against the Australian Greens, the Greens' federal leader Bob Brown wrote that The Australian has "stepped out of the fourth estate by seeing itself as a determinant of democracy in Australia." In response, The Australian opined that "Greens leader Bob Brown has accused The Australian of trying to wreck the alliance between the Greens and Labor.

We wear Senator Brown's cr

Brocard circle

In geometry, the Brocard circle for a triangle is a circle defined from a given triangle. It passes through the circumcenter and symmedian of the triangle, is centered at the midpoint of the line segment joining them. In terms of the side lengths a, b, c of the given triangle, the areal coordinates for points inside the triangle, the Brocard circle consists of the points satisfying the equation a 2 y z + b 2 z x + c 2 x y = a 2 b 2 c 2 a 2 + b 2 + c 2; the two Brocard points lie on this circle. These five points, together with the other two points on the circle, justify the name "seven-point circle"; the Brocard circle is concentric with the first Lemoine circle. If the triangle is equilateral, the circumcenter and symmedian coincide and therefore the Brocard circle reduces to a single point; the Brocard circle is named for Henri Brocard, who presented a paper on it to the French Association for the Advancement of Science in Algiers in 1881. Weisstein, Eric W. "Brocard Circle". MathWorld. Nine-point circle

IndriĆ°i IndriĆ°ason

Indriði Indriðason was an Icelandic spiritualist medium. He was the first medium documented in Iceland and his discovery was a major impetus to the establishment of spiritualism there. Indriði was uneducated. At 22, he moved to Reykjavík to work at a newspaper as a printer's apprentice; the wife of the relative at whose house he was living was interested in the Experimental Society that Einar Hjörleifsson Kvaran had established to investigate spiritualist claims. The Experimental Society was formalized in fall 1905, it paid him a salary and he was required not to give séances without its permission. He moved into Kvaran's home, in 1907 the Society built an Experimental House for him to provide maximally controlled conditions for observing him, he lived there with a theology student. After a visit to the Westman Islands in September 1907, according to Spiritualists, he was troubled by poltergeist phenomena and members of the Society had to spend the night in the room. Starting in spring 1905, Indriði complained that he did not like the experiments, "and in fact never had, as he felt drained and tired as a result of them.

He started to sleep badly, complained about headaches, became a bit depressed. He planned to go to America and leave the circle for good.". In context "America" meant New Iceland in Canada, he fell ill and experienced a sudden serious illness in February the next year. In summer 1909 he visited his parents and he and his fiancée, Jóna Guðnadóttir, caught typhoid fever, she died. He married someone else, but their daughter died before her second birthday, Indriði himself died of tuberculosis in the Vífilsstaðir sanatorium on August 31, 1912. According to proponents, Indriði had immediate success with automatic writing, he first entered a trance in spring 1905. He claimed to see shadowy beings. In November 1905, he was able to levitate. According to Spiritualist accounts, Indriði himself sometimes bumped his head on the ceiling and complained about hurting his head, on at least two occasions the neighbors' complaints about noise when he crashed back to the floor required relocating the experiments to someone else's apartment.

A control personality emerged who claimed to be Konráð Gíslason, Indriði's grandfather's brother, a professor of Icelandic language at the University of Copenhagen. Spiritualist believers claimed that in the first year of experimentation, knocks were heard on the wall and lights manifested as flashes or spots in the air or on walls, up to 58 at a time, of various sizes and colors, in early December 1905, a man appeared in the light, their accounts report that the lights, which "as in all his major phenomena, seemed to cause much pain," so that he would "shriek and scream" and complain after the séances that he "felt as if he had been beaten up," stopped at Christmas but resumed in December 1906, when a man again appeared in the light and claimed to be a discarnate Dane named Mr. Jensen; the man appeared several times in a pillar of light that observers described as beautiful, while Indriði this time sat in a trance. Proponents defend the genuineness of the phenomena, saying that no equipment capable of producing the lights was available in Reykjavík, the Kvarans attested that Indriði had only a single footlocker with no lock, they and others searched him and kept him under observation.

Spiritualists claim that on his first appearance, Jensen spoke audibly, asking "in a typical Copenhagen accent" whether people could see him and that he was palpable: he attempted to touch people and let them touch him. According to their accounts, in January 1908, a being named Sigmundur manifested, audible at some distance from Indriði. Spiritualists report that after that there were occasions when several voices were heard around Indriði while he was visiting his fiancée on a farm, including one outdoors in broad daylight when multiple different voices spoke to him and each other, in immediate succession and simultaneously. Proponents say that an observer who suspected him of ventriloquism reported that he once heard a male and female voice singing in a skillful and trained manner, a impossible feat for Indriði, described as an untrained singer who used to sing in the cathedral choir. Believers cited an anecdotal story that a friend tried to trap Indriði by singing a duet with one of the voices and setting the pitch uncomfortably high, but concluded it was "very improbable that there was in the whole town a singer who could" have sung as well as the voice did.

Spiritualists considered Indriði a physical medium, say he reported pieces of information, such as a big fire in Copenhagen. In winter 1906-07, the Society held "apport séances" in Kvaran's home during which Indriði materialized objects from all over Reykjavík, he himself was reportedly teleported from one locked room to another on one occasion. Proponents claim that Indriði's left arm "dematerialized" several times in December 1906 and that up to seven witnesses at a time swore that they could not find it striking matches and shining lights on his body. After Indriði's visit to the Westman Islands in September 1907, Spiritualists say he was plagued by poltergeist and levitation phenomena that he and his controls attributed to a man named Jón, whom he had seen and made insulting remarks about. Indriði and the wicker chair he was sitting in w