The Chosun Ilbo

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
The Chosun Ilbo
Chosun IIbo Logo.svg Korean written in Hanja.
TypeDaily newspaper
FormatBroadsheet
Owner(s)Chosun Ilbo Co.
EditorKim Chang-Kyoon
Founded5 March 1920
Political alignmentConservative
Social conservatism
Right-wing populism
LanguageKorean
HeadquartersJung-gu, Seoul, Republic of Korea
Circulation1,800,000+
Websitewww.chosun.com (main site) english.chosun.com (English edition)
Korean name
Hangul
Hanja
Revised RomanizationJoseon Ilbo
McCune–ReischauerChosŏn Ilbo

The Chosun Ilbo (Korean조선일보; Hanja朝鮮日報) is one of the major newspapers in South Korea. With a daily circulation of more than 1,800,000,[1] the Chosun Ilbo has been audited annually since the Audit Bureau of Circulations was established in 1993.[2] Chosun Ilbo and its subsidiary company, Digital Chosun, operates the Chosun.com news website, which also publishes web versions of the newspaper in English, Chinese, and Japanese. The paper has been criticized for its spotty accuracy, especially when reporting news about South Korea's enemy North Korea.[3][4]

History[edit]

The Chosun Ilbo Establishment Union was created in September 1919, and the Chosun Ilbo company was founded on 5 March 1920; the newspaper was critical of, and sometimes directly opposed to, the actions of the Japanese government during Japanese colonial rule (1910–1945).

On 27 August 1920, the Chosun Ilbo was suspended after it published an editorial criticizing what it said was the use of excessive force by the Japanese police against Korean citizens; this was the first in a string of suspensions. On September 5, 1920, three days after the first suspension was lifted, the newspaper published an editorial, "Did the Japanese central governing body shut down our newspaper?" Then, Chosun Ilbo was given an indefinite suspension.

In 1927, the Chosun Ilbo's editor and publisher were arrested. The editor was also the chief staff writer; the alleged offense in this case was an editorial describing the mistreatment of prisoners by the colonial government. In May of the same year, in response to an editorial criticizing the deployment of troops into Shandong, the newspaper was suspended for a fourth time - in this case for 133 days; the publisher and chief staff writer, An Jae-hong, were again imprisoned.

After these events, the Chosun Ilbo remained at the forefront of events, trying to improve general public life and sponsoring collaborative events; this was a turbulent period; within the space of three years, the president was replaced three times. On 21 December 1935, in opposition to compulsory Japanese education and plans to assimilate the Korean people and language, the Chosun Ilbo published 100,000 Korean-language textbooks nationwide.

Over the years, the Chosun Ilbo company also published many additional titles, including a monthly current affairs magazine, Youth Chosun, the first of its kind in Korea. Others included its sister publication, Jogwang.

In the summer of 1940, following issue 6,923, the paper was declared officially discontinued by the Japanese ruling government. In the twenty years since its founding, the paper had been suspended by the Japanese government four times, and its issues confiscated over five hundred times before 1932.

When Korea gained independence in 1945, the Chosun Ilbo came back into publication after a five-year, three-month hiatus.

Subsidiaries[edit]

Besides the daily newspaper, the company also publishes the weekly Jugan Chosun, the monthly Wolgan Chosun and other newspapers and magazines. Subsidiaries include Digital Chosun, Wolgan Chosun, Edu-Chosun, and ChosunBiz.

Criticism[edit]

The newspaper has been criticized for its spotty fact-finding journalistic reporting.[5][6] For example, on 31 May 2019 it reported that, based on "an unidentified source", the head diplomat of North Korea's nuclear envoy Kim Hyok Chol, had been executed by a North Korean Government firing squad.[7][8][9][10][11][12] However, 2 days later, on 2 June 2019, the top diplomat was seen at a concert sitting a few seats away for North Korea's leader Kim Jong Un.[13][14][15]

The Educational Broadcasting System's popular instructor Choi Tae-seong (최태성) sued a Chosun Ilbo reporter for publishing an article that defamed him as a supporter of North Korea.[16]

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ Chosun Iilbo http://english.chosun.com/site/data/html_dir/2010/11/30/2010113001011.html
  2. ^ "The Asia-Pacific Perceptions Project". National Centre for Research on Europe. Christchurch, New Zealand: University of Canterbury.
  3. ^ Has Kim Jong Un executed top envoys over his failed summit with Trump? Maybe, maybe not.. CBS News. New York. 3 June 2019. Accessed 3 June 2019.
  4. ^ North Korea ‘executed’ officials after failed Trump summit: Previous South Korean reports of North Korean purges and executions have later proved inaccurate. (Associated Press). Arab News. 3 June 2019. Accessed 3 June 2019.
  5. ^ Has Kim Jong Un executed top envoys over his failed summit with Trump? Maybe, maybe not.. CBS News. New York. 3 June 2019. Accessed 3 June 2019.
  6. ^ North Korea ‘executed’ officials after failed Trump summit: Previous South Korean reports of North Korean purges and executions have later proved inaccurate. (Associated Press). Arab News. 3 June 2019. Accessed 3 June 2019.
  7. ^ North Korea executes nuclear envoy to U.S. after failed Trump summit: report. Kim Hjelmgaard. USA Today. 31 May 2019. Accessed 3 June 2019.
  8. ^ North Korea executed top negotiator, purged others over failed Trump summit, report says. Victoria Kim. Los Angeles Times. 31 May 2019. Accessed 3 June 2019.
  9. ^ North Korea 'executed' officials after failed Trump summit: report. France 24 TV. 31 May 2019. Accessed 3 June 2019.
  10. ^ North Korea Executes Envoy to Failed U.S. Summit -Media; White House Monitoring. Hyonhee Shin and Joyce Lee. US News and World Report. 31 May 2019. Accessed 3 June 2019.
  11. ^ US checking reports North Korea executed envoy, says Pompeo: South Korean paper claims Kim Hyok-chol has been killed and a negotiator put in forced labour. Justin McCurry. The Guardian. London, England. 31 May 2019. Accessed 3 June 2019.
  12. ^ US checking reports North Korea executed top official after Trump summit, Pompeo says. CNN. 1 June 2019. Accessed 3 June 2019.
  13. ^ Top North Korean official reappears days after purge report. Kim Tong-Hyung, Associated Press.. 3 June 2019. Accessed 3 June 2019.
  14. ^ Senior North Korean official reappears after 'forced labour' report: Photo shows Kim Yong-chol attended an art performance with Kim Jong-un on Sunday. Daniel Hurst. The Guardian. 3 June 2019. Accessed 3 June 2019.
  15. ^ Purged? Not purged. Leading North Korean official reemerges in public. Min Joo Kim and Simon Denyer . 3 June 2019. Accessed 3 June 2019.
  16. ^ Lee Hui-jin (이희진) (11 August 2011). "EBS 강사, 명예훼손 혐의로 조선일보 기자 고소". Nocut News (in Korean). Retrieved 17 September 2011.

External links[edit]