SUMMARY / RELATED TOPICS

The Daily Telegraph

The Daily Telegraph, known online as The Telegraph, is a national British daily broadsheet newspaper published in London by Telegraph Media Group and distributed across the United Kingdom and internationally. It was founded by Arthur B. Sleigh in 1855 as Daily Telegraph & Courier; the Telegraph has been described as a newspaper of record and has had an international reputation for quality, having been described by Amol Rajan as "one of the world's great titles". Bias assessment platform Allsides classifies the paper as leaning right, it was fined £30,000 in 2015 for "sending an unsolicited email to hundreds of thousands of its subscribers, urging them to vote for the Conservatives."The paper's motto, "Was, is, will be", appears in the editorial pages and has featured in every edition of the newspaper since 19 April 1858. The paper had a circulation of 363,183 in December 2018, having declined following industry trends from 1.4 million in 1980. Its sister paper, The Sunday Telegraph, which started in 1961, had a circulation of 281,025 as of December 2018.

The Telegraph has the largest circulation for a broadsheet newspaper in the UK and the sixth largest circulation of any UK newspaper as of 2016. The two sister newspapers are run separately, with different editorial staff, but there is cross-usage of stories. Articles published in either may be published on the Telegraph Media Group's telegraph.co.uk website, under the title of The Telegraph. The Telegraph has been the first newspaper to report on a number of notable news scoops, including the 2009 MP expenses scandal, which led to a number of high-profile political resignations and for which it was named 2009 British Newspaper of the Year, its 2016 undercover investigation on the England football manager Sam Allardyce. However, including the paper's former chief political commentator Peter Oborne, accuse it of being unduly influenced by advertisers HSBC. In 2019, former columnist Graham Norton, who had left the paper in late 2018, said "about a year before I left, it took a turn" and criticised it for "toxic" political stances, namely for a piece defending US Supreme Court then-nominee Brett Kavanaugh and for being "a mouthpiece for Boris Johnson" whose columns were published with "no fact-checking at all".

It was reported on 26 October 2019 that the owners of the Daily Telegraph and Sunday Telegraph were to put both titles up for sale following diminishing profit and circulation, after rumours of a sale had been denied for several years. The Daily Telegraph and Courier was founded by Colonel Arthur B. Sleigh in June 1855 to air a personal grievance against the future commander-in-chief of the British Army, Prince George, Duke of Cambridge. Joseph Moses Levy, the owner of The Sunday Times, agreed to print the newspaper, the first edition was published on 29 June 1855; the paper was four pages long. The first edition stressed the quality and independence of its articles and journalists: We shall be guided by a high tone of independent action. However, the paper was not a success, Sleigh was unable to pay Levy the printing bill. Levy took over the newspaper, his aim being to produce a cheaper newspaper than his main competitors in London, the Daily News and The Morning Post, to expand the size of the overall market.

Levy appointed his son, Edward Levy-Lawson, Lord Burnham, Thornton Leigh Hunt to edit the newspaper. Lord Burnham relaunched the paper as The Daily Telegraph, with the slogan "the largest and cheapest newspaper in the world". Hunt laid out the newspaper's principles in a memorandum sent to Levy: "We should report all striking events in science, so told that the intelligent public can understand what has happened and can see its bearing on our daily life and our future; the same principle should apply to all other events—to fashion, to new inventions, to new methods of conducting business". In 1876, Jules Verne published his novel Michael Strogoff, whose plot takes place during a fictional uprising and war in Siberia. Verne included among the book's characters a war correspondent of The Daily Telegraph, named Harry Blount—who is depicted as an exceptionally dedicated and brave journalist, taking great personal risks to follow the ongoing war and bring accurate news of it to The Telegraph's readership, ahead of competing papers.

In 1908, Kaiser Wilhelm II of Germany gave a controversial interview to The Daily Telegraph that damaged Anglo-German relations and added to international tensions in the build-up to World War I. In 1928 the son of Baron Burnham, Harry Lawson Webster Levy-Lawson, 2nd Baron Burnham, sold the paper to William Berry, 1st Viscount Camrose, in partnership with his brother Gomer Berry, 1st Viscount Kemsley and Edward Iliffe, 1st Baron Iliffe. In 1937, the newspaper absorbed The Morning Post, which traditionally espoused a conservative position and sold predominantly amongst the retired officer class. William Ewart Berry, 1st Viscount Camrose, bought The Morning Post with the intention of publishing it alongside The Daily Telegraph, but poor sales of the former led him to merge the two. For some years the paper was retitled The Daily Telegraph and Morning Post before it reverted to just The Daily Telegraph. In the late 1930s Victor Gordon Lennox, The Telegraph's diplomatic editor, published an anti-appeasement private newspaper The Whitehall Letter that received much of its information from leaks from Sir Robert Vansittart, the Permanent Under-Secretary of the Foreign Office, Rex Leeper, the Foreign Office's Press Secretary.

As a result, Gordon Lennox was monitored by MI5. In 1939, The Telegraph published Clare Hollingworth's scoop. In November 1940, with Fleet Street subjected to daily bombing raids by the Luftwaffe, The Telegraph st

Spain in the Eurovision Song Contest 2020

Spain will participate in the Eurovision Song Contest 2020 with the song "Universo", performed by Blas Cantó. The entry, written by Dan Hammond, Dangelo Ortega, Mikolaj Trybulec, Ashley Hicklin and Blas Cantó, was selected internally; the singer was internally selected by the Spanish broadcaster Televisión Española. As a member of the "Big 5", Spain automatically qualifies to compete in the final of the Eurovision Song Contest. Prior to the 2020 contest, Spain had participated in the Eurovision Song Contest fifty-nine times since its first entry in 1961; the nation has won the contest on two occasions: in 1968 with the song "La, la, la" performed by Massiel and in 1969 with the song "Vivo cantando" performed by Salomé, the latter having won in a four-way tie with France, the Netherlands and the United Kingdom. Spain has finished second four times, with Karina in 1971, Mocedades in 1973, Betty Missiego in 1979 and Anabel Conde in 1995. In 2019, Spain placed twenty-second out of twenty-six countries with the song "La venda" performed by Miki.

The Spanish national broadcaster, Televisión Española, broadcasts the event within Spain and organises the selection process for the nation's entry. The Spanish broadcaster had used both national finals and internal selection to choose the Spanish entry in the past. For 2018 and 2019, TVE used the reality television singing competition Operación Triunfo to select the artist and song to represent Spain in the contest, as they had done from 2002 to 2004. Despite the fact that TVE renewed Operación Triunfo for a further series, TVE announced on 18 September 2019 that they would opt to select the Spanish entry for the 2020 contest through an internal selection. On 5 October 2019, TVE announced Blas Cantó as the Spanish entrant at the Eurovision Song Contest 2020, his song "Universo" was released on 30 January 2020 together with the official music video. The Eurovision Song Contest 2020 will take place at Rotterdam Ahoy in Rotterdam and consist of two semi-finals on 12 and 14 May and the final on 16 May 2020.

According to Eurovision rules, all nations with the exceptions of the host country and the "Big 5" are required to qualify from one of two semi-finals in order to compete for the final. As a member of the "Big 5", Spain automatically qualifies to compete in the final. In addition to their participation in the final, Spain is required to broadcast and vote in one of the two semi-finals. Official TVE Eurovision site

Schroeder Mountain

Schroeder Mountain is a mountain in the California's Sierra Nevada, on the Tahoe National Forest. It is located 0.8 miles east of California State Route 49 in Sierra County. Its elevation is 6,942 feet, it is 2.5 miles west-northwest of 1.5 miles southwest of Beartrap Meadow. 30 miles northeast of Downieville. Clark Station Summer Home Tract is at the base of the mountain, it is known by some local cabin owners as Fuss Top due to the "fuzzy" way the vegetation appears from far away. This name has been in use since at least the 1960s, it is a steep and difficult climb to the top without a trail. Despite this, many cabin owners have been to Fuzz Top's summit numerous times. Schroeder Mountain is named for John Schroeder, a pioneer, miner and teamster. After migrating from Indiana to California following the Gold Rush in 1852, Schroeder bought and sold land in Yuba and Siskiyou Counties, before settling in Sierra County in 1855; the following year he settled on a ranch located several miles west of Loyalton, 16 miles east-northeast of this summit.

Schroeder was born August 18, 1822 in Rush County, the sixth child of Peter and Nancy Schroeder. During the gold rush in 1852, John Schroeder came to California with his nephew. In the 1852 Special State Census John lists his occupation as a miner. Family history claims John was professional gambler. According to the relatives remaining in Indiana, John was the black sheep of the family, it is not known where his initial search for gold took him. Although it is known that he purchased/sold property in Yuba County in 1854 and Siskiyou County in 1855 before arriving in Sierra County. John was one of three pioneers who located quarter sections of land in 1859 at Smith Neck, now known as Loyalton. On April 11, 1856, he married Wealthy Ann Katen in Yreka City, Siskiyou County and moved to Marysville after their first child was born. From there, they went east over the Yuba Pass to Sierra Valley in Sierra County. Again, according to family history, Wealthy Ann made the journey riding a mule and carrying the baby in her arms.

The family settled on a ranch several miles west of Loyalton, property homesteaded by John. The rest of their ten children were born at this location. In the 1860, 1870 and 1880 censuses, John listed himself as a farmer. In the Great Register of 1892, he describes himself as a teamster, his obituary describes him as a rancher and indicates that he was extensively engaged in raising stock in the Loyalton area. At one time, he ran a freight line from Marysville to Virginia City what is now Highway 49. Throughout these activities, he continued to try his hand at mining. John is buried in the local cemetery; the cause of his death was asthenia with old age as a contributing factor. According to his obituary, "Mr. Schroeder was a typical westerner, a hardy pioneer and came of good stock." Plath, Beryl. Granddaughter of John Schroeder – Family Records Schleef, Edith. Granddaughter of John Schroeder – Family Records Schroeder-Gorman, Lorraine. Great granddaughter of John Schroeder - Family Records Thomas, Lynda.

Granddaughter of John’s brother Robert – Family Records