SUMMARY / RELATED TOPICS

The Washington Times

The Washington Times is an American daily newspaper published in Washington, D. C. that covers general interest topics with a particular emphasis on national politics. Its broadsheet daily edition is distributed throughout the District of Columbia and in parts of Maryland and Virginia. A weekly tabloid edition aimed at a national audience is published; the Times was founded on May 17, 1982, by Unification movement leader Sun Myung Moon and owned until 2010 by News World Communications, an international media conglomerate founded by Moon. It is owned by Operations Holdings, owned by the Unification movement. Throughout its history, the Times has been known for its conservative political stance, it has drawn controversy for publishing racist content, including commentary and conspiracy theories about U. S. President Barack Obama, supporting neo-Confederate historical revisionism, promoting Islamophobia, spreading misinformation regarding the 2019-2020 coronavirus outbreak, it has published many columns which reject the scientific consensuses on climate change, on ozone depletion, on the harmful effects of second-hand smoke.

The Washington Times was founded in 1982 by News World Communications, an international media conglomerate associated with the Unification movement which owns newspapers in South Korea and South America, as well as the news agency United Press International. Bo Hi Pak, the chief aide of Unification movement founder and leader Sun Myung Moon, was the founding president and the founding chairman of the board. Moon asked Richard L. Rubenstein, a rabbi and college professor who had written on the Holocaust, to serve on the board of directors; the Washington Times' first editor and publisher was James R. Whelan. At the time of founding of the Times, Washington had The Washington Post. Massimo Introvigne, in his 2000 book The Unification Church, said that the Post had been "the most anti-Unificationist paper in the United States." In 2002, at an event held to celebrate the Times' 20th anniversary, Moon said: "The Washington Times is responsible to let the American people know about God" and "The Washington Times will become the instrument in spreading the truth about God to the world."The Times was founded the year after the Washington Star, the previous "second paper" of D.

C. went out of business. A large percentage of the staff came from the Star; when the Times launched, it was unusual among American broadsheets in publishing a full color front page, along with full color front pages in all its sections and color elements throughout. It used ink that it advertised as being less to come off on the reader's hands than the type used by the Post. At its start, the Times had 125 reporters, 25 percent of whom were members of the Unification Church of the United States; some former employees, including Whelan, have insisted that the Times was always under Moon's control. Whelan, whose contract guaranteed editorial autonomy, left the paper when the owners refused to renew the contract. Three years editorial page editor William P. Cheshire and four of his staff resigned, charging that, at the explicit direction of Sang Kook Han, a top official of the Unification movement, then-executive editor Arnaud de Borchgrave had stifled editorial criticism of political repression in South Korea under President Chun Doo-hwan.

In 1982, the Times refused to publish film critic Scott Sublett's negative review of the movie Inchon, sponsored by the Unification movement. After a brief editorship under Smith Hempstone, de Borchgrave was executive editor from 1985 to 1991. Borchgrave was credited for encouraging energetic reporting by staff, but was known to make unorthodox journalistic decisions. During his tenure, the Times mounted a fundraising drive for Contra rebels in Nicaragua and offered rewards for information leading to the arrest of Nazi war criminals. U. S. President Ronald Reagan is said to have read the Times every day during his presidency. In 1997 he said, "The American people know the truth. You, my friends at The Washington Times, have told it to them, it wasn't always the popular thing to do. But you were a powerful voice. Like me, you arrived in Washington at the beginning of the most momentous decade of the century. Together, we got to work. And—oh, yes—we won the Cold War." Wesley "Wes" Pruden a correspondent and a managing editor at the Times, was named executive editor in 1991.

During his editorship, the paper took a conservative and nativist stance. In 1992, North Korean leader Kim Il Sung gave his first and only interview with the Western news media to Times reporter Josette Sheeran, who became Executive Director of the United Nations World Food Programme. At the time, the Times had one-eighth the circulation of the Post and two-thirds of its subscribers subscribed to both papers. In 1994 the Times introduced a weekly "national edition", published in a tabloid format and distributed nationwide. U. S. President George H. W. Bush encouraged the political influence of the Times and other Unification movement activism in support of American foreign policy. In 1997, the Washington Report on Middle East Affairs, critical of U. S. and Israeli policies, praised The Washington Times and its sister publication, The Middle East Times, for what it called their objective and informative coverage of Islam and the Middle East, while criticizing their pro-Israel editorial policy. The Report suggested that these newspapers, being owned by religious institutions, were less influenced by pro-Israel pressure groups in the U.

S. In 2004, Post columnist David Ignatius reported that Chung Hwan Kwak, a top leader of the Unification movement, want

Nikolaj Arcel

Nikolaj Arcel is a Danish filmmaker and screenwriter. He is best known for his 2012 film A Royal Affair which won two prizes at the Berlin International Film Festival and was nominated for Best Foreign Language Film at the Academy Awards, as well as the 2017 American film The Dark Tower, he is based in Hollywood, where he is working on a feature adaptation of Don Winslow's The Power of the Dog. Arcel was raised in Copenhagen, his mother, Libby Tata Arcel, is a psychologist from the Greek city Mytilene, on the island of Lesbos, while his father, Arne Arcel, is an architect from Denmark. His parents divorced, his elder sister is actress Nastja Arcel. He attended Bernadotte School in secondary school at Øster Borgerdyd Gymnasium, he enrolled at the National Film School of Denmark from where he graduated as film director in 2001. His graduation project, the short film Woyzeck's Last Symphony, won the Grand Prix at Clermont-Ferrand International Short Film Festival. Arcel made his debut in 2004 with the political thriller King's Game, which won him the award for Best Director at the Danish Film Academy Awards.

It was followed by the adventure film Island of Lost Souls in 2007 and the generational comedy Truth About Men in 2010. After experiencing an international breakthrough with A Royal Affair, he moved to Hollywood to pursue a career in filmmaking there, he directed. The film began principal photography in early 2016 and was released on 4 August 2017. Arcel will be directing the movie Fables for Warner Bros. King's Game Island of Lost Souls Truth About Men A Royal Affair The Dark Tower Fables Klatretøsen King's Game Island of Lost Souls Cecilie Fightgirl Ayse Journey to Saturn The Girl with the Dragon Tattoo Antichrist – script consultant Truth About Men A Royal Affair Kvinden i BuretThe Keeper of Lost Causes The Dark Tower Woyzecks sidste symfoni Millennium Academy AwardsBest Foreign Language Film, Academy Awards Golden Globe AwardsBest Foreign Film, 70th Golden Globe Awards Berlin International Film FestivalBest Script, 62nd Berlin International Film Festival César Awards38th César Awards Other 2004 Best Director, Danish Film Academy Awards 2012 Dreyer Award Nikolaj Arcel on IMDb Nikolaj Arcel in the Danish Film Database

Columb Barracks

Columb Barracks was a military installation at Mullingar in Ireland. The barracks, which were known as Wellington Barracks after Arthur Wellesley, 1st Duke of Wellington, were built as part of the response to the Irish Rebellion and completed between 1814 and 1819; the barracks were taken over by forces of the Irish Free State in 1922 and renamed Columb Barracks in Honour of Adjutant Patrick Columb, a member of the Irish Free State Army, killed in Mullingar by Anti-Treaty Forces in April 1922. Volunteer Joe Leavy, a native of Milltownpass and a member of the Anti-treaty Forces, was killed, they became home to 54th Reserve Field Artillery Regiment. Notwithstanding strong objections from Willie Penrose, who resigned as Minister of State over the issue, strong local protests, the barracks closed in March 2012. List of Irish military installations