click links in text for more info
SUMMARY / RELATED TOPICS

Warlock

A warlock is a male practitioner of witchcraft. Unlike warlock, witch is an umbrella term for any practitioner of witchcraft, regardless of gender. A witch can be female because of its broad definition. A warlock is just the gender-specific word for a male witch The most accepted etymology derives warlock from the Old English wǣrloga meaning "oathbreaker" or "deceiver". In early modern Scots, the word came to be used as the male equivalent of witch. From this use, the word passed into Romantic literature and 20th-century popular culture. A derivation from the Old Norse varð-lokkur, "caller of spirits", has been suggested, but the OED considers this implausible due to the extreme rarity of the Norse word and because forms without hard -k, which are consistent with the Old English etymology, are attested earlier than forms with a -k. Although most victims of the witch trials in early modern Scotland were women, some men were executed as warlocks. In his day, John Napier was perceived as a warlock or magician for his interest in divination and the occult, though his establishment position kept him from being prosecuted

Occupation of Poti

The Raid on Poti was a series of Russian strikes against the Georgian port of Poti during the Russo-Georgian War in August 2008. The city was occupied by Russian troops, who remained for some time before withdrawing. Poti is the economically vital port of Georgia on the Black Sea. Poti is the land-locked nations of Central Asia. Russian aircraft bombed Poti on 8 August, the port was closed for two days; the Russian air force attacked the port on 9 August. Russian warships were deployed near Georgian ports along the Black Sea coast, including Poti, on 10 August 2008, it was reported. On 11 August, Georgian officials said that Russian forces had entered Poti, though Russia claimed they had only sent in a reconnaissance mission. In the morning of 12 August, bombing was heard an hour after Russian president had announced he would cease Russian military campaign. Russian troops drove through the port of Poti, took up positions around it. On 13 August, Al Jazeera correspondents in Poti reported "more and more Russian troops coming into the area all day" and the destruction of six Georgian vessels.

Reporter Hoda Abdel Hamid said that "Russia is on the offensive."On 14 August, Reuters reported that witnesses in Poti said that Russian tanks had entered the town and were "looting". Russia's deputy chief of the general staff, Anatoliy Nogovitsyn denied the presence of Russian troops in Poti. An Associated Press Television News crew witnessed Russian troops on the outskirts of Poti as they searched an old Soviet military base for Georgian military equipment. On 15 August, BBC reporter said that Russian forces aimed to remove or destroy military equipment in Poti. From 13 to 15 August, according to Moscow Defence Brief, "Russian paratroops raided Poti again and again, destroying all of the docked ships and boats of the Georgian Navy, took away a quantity of valuable military equipment."On the morning of 19 August, some 70 Russian troops entered the port grounds. Russian forces in Poti took prisoner 21 Georgian soldiers. Russians seized 5 Humvees that were the United States property, they were taken to a Georgian military base occupied by Russian troops at Senaki.

Humvees reportedly were taken to Abkhazia, deep in Russian-held territory. Russian soldiers had deployed artillery along major highways between Poti; the captured servicemen were members of the Georgian coast guard, who had returned to their abandoned positions in Poti on the late night of 18 August. According to Georgian officials, they had a right to do so under the ceasefire agreement. Officials from Poti followed the Russians to Senaki to negotiate the soldiers' release; the Wall Street Journal said. An Azerbaijani news source quoted a Poti port official as saying, "All workers were expelled from the port". On 20 August, an official from the Poti port said. On 22 August, Russia declared. Yet, two Russian outposts remained outside Poti for patrolling. On 23 August, at a news conference General Anatoly Nogovitsyn insisted that "These patrols were envisaged in the international agreement" and "Poti is outside of the security zone, but that does not mean we will sit behind a fence watching them riding around in Hummers."On 24 August, with Russian forces still within the port of Poti, a US warship arrived with aid supplies in Batumi, 80 km south of Poti.

On 13 September, all posts near Poti were abandoned by 11:00 MSK. The UNOSAT carried out the initial analysis of satellite pictures of Poti acquired on 25 August 2008. Six submerged Georgian vessels were identified, while no other damage was visible in the city

Francesco Finocchio

Francesco Finocchio is an Italian footballer, playing for Mantova. Finocchio joined third-tier side Cremonese from Parma on loan in the summer of 2011 in a year-long deal. However, Finocchio endured a frustrating period at the club, playing just 14 minutes of football before January, which saw him move back to Parma early in January 2012. In the same month he left for Fondi. In June 2012 Finocchio joined Bologna F. C. 1909 with Riccardo Casini moved to opposite direction. Both clubs retained 50% registration rights. Half of the "card" of Finocchio and Casini were valued €1 million. On 7 July he left for FeralpiSalò. In June 2013 both Parma and Bologna bought back their youth product for the same price. Finocchio signed a 5-year contract. In July 2013 he was signed by Serie B club Trapani. On 17 January 2014 the loan to was terminated, he left for Gorica. On 4 July 2014 he was signed by Pisa with an option to sign. Finocchio became a free agent on 25 June 2015. On August 2017 Finocchio was signed by Renate an ambitious club in Italian third division.

On 20 August 2019, he moved to Mantova. Finocchio played twice in 2009 UEFA European Under-17 Football Championship. FIGC Francesco Finocchio at Soccerway AIC profile

Kate Hawkesby

Kate Hawkesby is a New Zealand radio announcer and television presenter who works as the'Early Edition' presenter for Newstalk ZB. While working as a reporter and news reader for TVNZ between 1995 and 2007 she became the youngest person to present a One News at 6 bulletin, she has worked extensively as a reporter in the field, from reporting live from the Oscars in LA, to flying with the NZ Army in an RNZAF Hercules to Papua New Guinea to report on trouble in Bougainville as it edged towards civil war. Kate Hawkesby began presenting on TV2 Headline News fronted the Breakfast and Midday news, job sharing with Simon Dallow. In 2002, she became the co-anchor of TV One's Breakfast show with Mike Hosking. Highlights included co-hosting a week-long "road show" of live programmes around the country, covering the America's Cup races live, as well as interviewing a wide range of newsmakers and politicians. In 2004, Hawkesby joined Eric Young as host of the late news show Tonight, which she fronted on her own for two years after Young left.

She has since announced she will not return. She hosted an impromptu three-hour live breaking news special as Chechen rebels seized a school in Beslan and held hundreds of children hostage; as well as presenting Tonight, Hawkesby has interviewed a range of musicians from Brooke Fraser to Bryan Ferry for the show. She had the only exclusive TV interview with Olympic boxer Soulan Pownceby, convicted of manslaughter. Hawkesby was a regular fill-in on ONE News. On top of her newsreading duties, Hawkesby has hosted a raft of TV specials for TV One, including The Lord of the Rings' premiere in Wellington, the World of Wearable Art Awards, the Young Musician of the Year Awards, she hosted the launch of Fashion Week in 2004. Offscreen Hawkesby works as an MC for many corporations and charities, supporting the Starship Foundation, Child Cancer, the Breast Cancer Research Trust, she took part in this year's Make Poverty History Campaign. Hawkesby has been a finalist in the Qantas Television Awards Best Presenter category six times, was a finalist in the People's Choice Award for Best Female TV Personality 2005.

She hosted TV ONEs How Normal Are You? in 2005. Hawkesby has a Political Studies degree, worked overseas on London's Daily Express newspaper before returning to New Zealand to get married, her marriage to Richard Lyne ended in 2007 after twelve years. Her second marriage is with Mike Hosking. List of New Zealand television personalities

Subimal Basak

Subimal Basak, is an Indian fiction writer. He is a member of the Hungry generation, with Samir Roychoudhury, Falguni Roy, Shakti Chattopadhyay and the movement's creator Malay Roy Choudhury; the Hungry Generation archive, Weissner Archive with Subimal Basak Papers are held at Northwestern University. Subimal Basak was awarded the Sahitya Academy Award for translations by the Government of India in 2008, he was felicitated by Alochana Chakra at the Bangla Academy in 2009. Srijit Mukherji has directed a film titled Baishe Srabon in which famous Bengali director Gautam Ghose has portrayed the role of a Hungryalist intellectual; this was for the first time that Bengali avant garde literature has been incorporated into mainstream cinema. Chhatamatha. Published by Hungry Prokashani, Kolkata 700049. Cover designed by Malay Roy Choudhury. 1965 Habijabi. Published by Hungry Printers, Howrah. Cover by Subimal Basak. 1970. Guerrilla Aakrosh. Published by Hungry prokashani, Kolkata 700049. Cover designed by Subimal Basak.

1974. Atmar Shanti Du Minit. Published by Hungry Prokashani, Kolkata 700049. Cover designed by Subimal Basak. 1985. Ajatha Khitkal. Published by Ebang Publishers, Kolkata 700034. Cover designed by Subimal Basak. 1987. Biyar Geet O Dhakai Chhora. Published by Subimal Basak, Kolkata 700056. Cover designed by Subimal Basak. 1987. Kusanskar. Published by Subimal Basak. Cover designed by Subimal Basak. 1987. Protnibeej. Published by Haowa49 Publishers, Kolkata 700070. 1996. Casual Leave. Published by Graffiti, Kolkata 700029. Cover designed by Sharmi Pandey. 2000 Bakbakani. Published by Sumeriya Publishers, Kolkata. Cover designed by Subimal Basak. 2000. Ethi. Published by Ebang Publishers, Kolkata 700047. Cover designed by Madhubani Painters. 2001. Kutti. Published by Subimal Basak. Kolkata. 2003. Tijorir Bhetor Tijori. Published by Haowa49 Publishers, Kolkata 700070. Cover designed by Subimal Basak. 2005. Gopan Dastabej O Sheetatap Niyantrito Atma. Published by Haowa49 Publishers, Kolkata 700070. Cover designed by Samir Roychoudhury.2007.

Chhitephota. An Anthology of articles on Subimal Basak edited by Dr. Sajal Ranjan Acharyya. 79 Station Road, Kolkata 400049. Van Tulsi Ki Gandh by Phanishwarnath Renu. Published by Rajkamal Prakashan, Delhi-2, India. Hungry Shruti & Shastravirodhi Andolon by Dr Uttam Das. Published by Mahadiganta Publishers, India. Salted Feathers edited by Dick Bakken, Oregon, USA. Intrepid edited by Carl Weissner, Buffalo, NY, USA. Milon: Subimal Basak Special edited by Biswajit Nandi, Meghalaya, India. Encyclopedia in Assamese edited by Rajen Saikia. Published by Assam Sahitya Sabha, Assam. E-Kaler Gadya Padya Andoloner Dalil by Satya Guha. Published by Adhuna, India. Bangriji Sahitye Khudhito Bangsha by Jyotirmay Datta. DESH Literature Issue. Kolkata, India. Shakti Chattopadhyay Malay Roy Choudhury Tridib Mitra Anil Karanjai Samir Roychoudhury Sandipan Chattopadhyay Basudeb Dasgupta Hungry generation Articles on Hungry Generation by Howard McCord, Nissim Ezekiel, S Modgal, Indrajit Bhattacharjee On Pradip Choudhuri, a major Hungryalist poet.

Hungryalist Influence on Allen Ginsberg. TIME magazine news about the participants of the movement Photographs of the participants including Subimal Basak

The Birmingham News

The Birmingham News is the principal newspaper for Birmingham, United States. The paper is owned by Advance Publications, was a daily newspaper from its founding through September 30, 2012. After that day, the News and its two sister Alabama newspapers, the Press-Register in Mobile and The Huntsville Times, moved to a thrice-weekly print-edition publication schedule; the Times-Picayune of New Orleans an Advance newspaper went to thrice-weekly on the same day. The Birmingham News was launched on March 14, 1888, by Rufus N. Rhodes as The Evening News, a four-page paper with two reporters and $800 of operating capital. At the time, the city of Birmingham was only 17 years old, but was an booming industrial city and a beacon of the "New South" still recovering from the aftermath of the American Civil War and Reconstruction. Newspapers joined with industrial tycoons and real-estate speculators in relentless boosterism of the new city. Prior to starting the paper, Rhodes worked as editor of the city's Daily Herald.

However, he and the publisher had a falling out over a proposed public works project. Rhodes supported construction of a viaduct across "Railroad Reservation" dividing north and south Birmingham; the Herald's publisher opposed the project. The dispute ended with Rhodes leaving to launch the News with the slogan "Great is Birmingham and The News is its Prophet!" The "News Bridge" was dedicated on July 4, 1891, which Rhodes' paper hailed as the "grandest of all municipal achievements of great and glorious Birmingham." The News circulation grew from 628 in 1888 to more than 7,000 in 1891, when it became the largest daily in Alabama and won the contract to publish the General Laws of Alabama. The name changed first to The Evening News The Daily News, and, in 1895, The Birmingham News; the newspaper continued to grow, reaching a circulation of 17,000 in 1909. Staunchly progressive in its political stance, the News supported a straight-ticket Democrat platform in election seasons and championed progressive causes such as prohibition.

The News led the drumbeat for the "Greater Birmingham" movement to annex suburban communities. The successful campaign caused the population of the City of Birmingham to grow from 40,000 in 1900 to 138,685 in 1910, at which time Birmingham was the third largest city in the South; that same year, Rhodes died and was succeeded by his vice-president and general manager, Victor H. Hanson. Hanson, only 33 years old, was an accomplished newspaperman, having at age 11 founded the City Item in Macon, which he sold four years for $2,500. Hanson helped modernize the newspaper's format and operations and oversaw an increase in subscriptions from 18,000 in 1910 to 40,000 in 1914, when he boldly claimed the title of "The South's Greatest Newspaper". In 1912, the evening paper launched a Sunday edition in direct competition with the morning Age-Herald. By 1920, the News dominated the lucrative Sunday market, its edition had a circulation of 48,055, compared to 29,795 for the Age-Herald. In 1917 the News moved to a new six-story Jacobean-style office building on the corner of 4th Avenue North and 22nd Street.

At the time of the move, the News published this opinion: "The News is proud of its new home and believes it to be the handsomest and best equipped in the entire South. Publishers from other cities have been kind enough to say that nowhere in the land was there a more adequate and efficient newspaper plant. Many thousands of dollars have been expended with that end in view." A year the paper made good use of its new space by purchasing the rival Birmingham Ledger, increasing the size of its staff to 748 and its circulation to 60,000. In 1927 the Birmingham Age-Herald was sold to Hanson. In 1950 Scripps-Howard, which owned the Birmingham Post, bought the Age-Herald but entered into a joint-operating agreement that moved the new Birmingham Post-Herald into the Birmingham News building; the News press printed both papers and handled advertising and subscriptions sales while the editorial and reporting staffs remained independent. The agreement lasted until the Post-Herald ceased publication in September 2005, leaving the News as Birmingham's only daily newspaper.

In 1956, the Hanson family sold the News to S. I. Newhouse Sr.'s Advance Publications in New York for $18 million, the largest sum, paid at the time for a daily newspaper. The held Advance continues to own the News as well as The Huntsville Times and Mobile's Press-Register, the three largest newspapers in Alabama, as well as their shared website, al.com. In 1997, the News Company switched the morning and evening publications, making the News the morning paper and the Post-Herald the evening paper; this move reinforced the News's preeminent role. On August 10, 2006 the News cut the ribbon on their new headquarters building across 4th Avenue from their 1917 plant; the $25 million, 4-story, 110,000-square-foot brick and limestone building, designed by Williams-Blackstock Architects, borrows several details from the older building and is bisected by a glass atrium. The 1917 building was demolished in 2008 in order to make room for a surface parking lot serving employees of the paper; the lot is between the facility that houses The Birmingham News presses.

On January 22, 2013, Alabama Media Group announced it was selling the building, saying the high-tech and open facility was not conducive to its digital-first, print-last operations. In 2009, Advance Publications' three Alabama newspapers were organized into the Advance Alabama Group, headed by Ricky Mathews, publisher of the Mobile newspaper