click links in text for more info
SUMMARY / RELATED TOPICS

Zacchaeus

Zacchaeus, was a chief tax-collector at Jericho, mentioned only in the Gospel of Luke. A descendant of Abraham, he was an example of Jesus's personal, earthly mission to bring salvation to the lost. Tax collectors were despised as traitors, as being corrupt; because the lucrative production and export of balsam was centered in Jericho, his position would have carried both importance and wealth. In the account, he arrived before the crowd who were to meet with Jesus, passing through Jericho on his way to Jerusalem, he was short in stature and so was unable to see Jesus through the crowd. Zacchaeus ran ahead and climbed a sycamore tree along Jesus's path; when Jesus reached the spot he looked up at the sycamore tree, addressed Zacchaeus by name, told him to come down, for he intended to visit his house. The crowd was shocked that Jesus, a religious teacher/prophet, would sully himself by being a guest of a sinner. At Er-riha there is a large, venerable looking square tower, which by tradition is named the House of Zacchaeus.

Clement of Alexandria refers once to Zacchaeus in a way which could be read as suggesting that some identified him with apostle Matthew or Matthias. However, Luke indicates. John told us that many of Jesus' disciples turned back and no longer followed him; the Apostolic Constitutions identify "Zacchaeus the Publican" as the first bishop of Caesarea. Medieval legend identified Zacchaeus with Saint Amadour, held him to be the founder of the French sanctuary, Rocamadour. In Eastern Orthodox and Greek-Catholic Churches of Slavic tradition, the Gospel account of Zacchaeus is read on the last Sunday preceding the liturgical preparation for Great Lent, for which reason that Sunday is known as "Zacchaeus Sunday." It is the first commemoration of a new Paschal cycle. The account was chosen to open the Lenten season because of two exegetical aspects: Jesus's call to Zacchaeus to come down from the tree, Zacchaeus's subsequent repentance. In the Eastern churches of Greek/Byzantine tradition, Zacchaeus Sunday may fall earlier than the Sunday before the Pre-Lenten season.

In Western Christianity, the gospel pericope concerning Zacchaeus is the reading for a Dedication of a Church or its anniversary. In Southern Bavaria, a red banner with white cross may be flown outside a Church on its anniversary, called the Zacchaeus flag; the story of Zacchaeus is used by some to illustrate the saying of Jesus: "Blessed are the pure of heart, for they shall see God", because the name Zacchaeus means'pure'. Zacchaeus becomes a contrast of character with the Rich Young Ruler. Both Zacchaeus and the Rich Young Ruler were wealthy men, but one was self-righteous and would not give up his possessions, while the other gave half his possessions to feed the poor; the rich farmer of Luke 12 is a foil to Zacchaeus. While the rich man sought to find an abundant "life" in the stockpiling of his possessions, Zacchaeus "finds'life' in the dispossession of his plenty." Zacchaeus of Jerusalem Paschal cycle Zacchaeus Luke 19 This article incorporates text from a publication now in the public domain: Easton, Matthew George.

"Zacchaeus". Easton's Bible Dictionary. T. Nelson and Sons. Media related to Zacchaeus at Wikimedia Commons

Baligh ibn Yusuf ibn Tayyi

Baligh ibn Yusuf ibn Tayyi was the Arab commander of the halqa regiment of the fortress of al-Karak in the mid-14th century under the Mamluks. He was a key backer of Sultan an-Nasir Ahmad during the latter's brief reign. However, he betrayed an-Nasir Ahmad after being recruited by the latter's brother and usurper of the throne, as-Salih Ismail in 1344. Baligh is mentioned in Mamluk chronicles, his surname "Tayyi" indicates that he was a member of the Tayyid tribe of Banu Rabi'ah, though it is not known if he belonged to the Al Fadl or Al Mira branch. While the Banu Rabi'ah was the most dominant tribe in Mamluk Syria, the area around al-Karak was dominated by the Banu Uqba. During the power struggle following the death of Sultan an-Nasir Muhammad, Baligh was one of the main backers of the sultan's al-Karak-based son, an-Nasir Ahmad; the Mamluk historian al-Maqrizi wrote that Baligh was Ahmad's "most important confidant among the people of al-Karak", whose Arab inhabitants were a well-spring of support for Ahmad.

Ahmad gained the sultanate and moved the Mamluk throne from Cairo to al-Karak. Baligh served as the muqaddam of the halqa regiment in al-Karak's fortress; the regiment consisted of Bedouin tribesmen and locals from the al-Sharat mountains. While Ahmad ruled from al-Karak, the Mamluks in Egypt had him replaced with his half-brother, as-Salih Ismail. Hoping to be rewarded for his loyalty, Baligh continued to support Ahmad during the numerous Mamluk campaigns against al-Karak. On 30 August 1343, Baligh was wounded in the leg during one of the Mamluk expeditions against Ahmad. However, as Ahmad's "wealth came to depletion", Baligh "began to work upon him", according to al-Maqrizi. Baligh began communications with Ismail via the Mamluk emirs besieging al-Karak; the latter could not be captured because of the resistance of Baligh's Arab troops throughout the vicinity. Baligh promised Ismail he could arrange the surrender of al-Karak, writing All the people in the fortress of al-Karak are my friends and those in the city are my family and kinsfolk.

No one among them contradicts me. Ismail accepted Baligh's offer, giving him a pardon, after which Baligh escaped al-Karak to meet Ismail in Cairo, he arrived with a coterie of supporters on 21 March 1344, in return for his defection, was granted an iqta with an annual revenue of 450,000 silver dirhams and the title of amir tablkhana. Baligh left Cairo three days and proceeded to facilitate the surrender of al-Karak and Ahmad to Ismail's troops on 5 July 1344. In August, Baligh and a certain Isa ibn Hasan were arrested on charges of involvement in the murder of a camel merchant in Cairo named Hasan ibn al-Radini; the na'ib of Cairo sought to punish them by bastinado, but they managed to have the punishment delayed pending further investigation. Afterward, they used their influence with some Mamluk emirs, who lobbied for their release; this was the final time Baligh was mentioned in Mamluk sources

NHK

NHK is Japan's national broadcasting organization. NHK, which has always been known by this romanized acronym in Japanese, is a statutory corporation funded by viewers' payments of a television license fee. NHK operates two terrestrial television channels, four satellite television channels, three radio networks. NHK provides an international broadcasting service, known as NHK World-Japan. NHK World-Japan is composed of NHK World TV, NHK World Premium, the shortwave radio service Radio Japan. World Radio Japan makes some of its programs available on the Internet. NHK has been the world's first broadcaster to broadcast in High definition and in 8K. NHK is an dependent corporation chartered by the Japanese broadcasting act and funded by license fees. NHK World broadcasting is funded by the Japanese government; the annual budget of NHK is subject to approval by the Diet of Japan. The Diet appoints the 12-member Board of Governors that oversees NHK. NHK is managed on a full-time basis by an Executive Board consisting of a President, Vice President and seven to ten Managing Directors who oversee the areas of NHK operations.

The Executive Board reports to the Board of Governors. NHK is funded by reception fees, a system analogous to the license fee used in some English-speaking countries; the Broadcast Law which governs NHK's funding stipulates anyone with broadcasting equipment able to receive NHK must pay. The fee is standardized, with discounts for office workers and students who commute, as well a discount for residents of Okinawa prefecture. For viewers making annual payments by credit card with no special discounts, the reception fee is 13,600 yen per year for terrestrial reception only, 24,090 yen per year for both terrestrial and broadcast satellite reception. However, the Broadcast law specifies no punitive actions for nonpayment; this incident sparked debate over the fairness of the fee system. In 2006, the NHK opted to take legal action against those most flagrantly in violation of the law. NHK General TV broadcasts a variety of programming; the following are noteworthy: NHK offers local and world news reports.

NHK News 7 airs daily and is broadcast bilingually with both Japanese and English audio tracks on NHK General TV and NHK's international channels TV Japan and NHK World Premium. The flagship news program News Watch 9 is bilingual and airs on NHK General TV and the international channels and NHK World Premium. World News is aired on NHK BS 1 with Catch! Sekai no Top News in the morning and International News Report at night, with the latter airing on NHK World Premium. News on NHK BS 1 is aired at 50 minutes past the hour except during live sport events. NHK offers news for the deaf, regional news and children's news. Newsline is an English-language newscast designed for foreign airs on NHK World. In his book Broadcasting Politics in Japan: NHK and Television News, Ellis S Krauss states:'In the 1960s and 1970s, external critics of NHK news were complaining about the strict neutrality, the lack of criticism of government, the'self-regulation in covering events'. Krauss claims that little had changed by the 1990s.

After the Fukushima nuclear disaster in 2011, NHK was criticised for underplaying the dangers from radioactive contamination. Under the Broadcast Act, NHK is under the obligation to broadcast early warning emergency reporting in times of natural disasters such as earthquakes and tsunamis, their national network of seismometers in cooperation with the Japan Meteorological Agency makes NHK capable of delivering earthquake early warnings seconds after detection, as well as a more detailed report in just 2–3 minutes after the quake. They broadcast air attack warnings in the event of war, using the J-Alert system. All warnings are broadcast in five languages: English, Mandarin and Portuguese, as well as Japanese; the warnings were broadcast in these languages during tsunami. NHK broadcasts sumo wrestling, baseball games, Olympic Games, soccer games, a range of other sports; the NHK Symphony Orchestra, financially sponsored by NHK, was the Japanese Symphony Orchestra. Its website details the orchestra's history and ongoing concert programme.

Since 1953, NHK has broadcast the Kōhaku Uta Gassen song contest on New Year's Eve, ending shortly before midnight. A sentimental morning show, a weekly jidaigeki and a year-long show, the ‘‘Taiga drama’’, spearhead the network’s fiction offerings. NHK is making efforts at broadcasting dramas made in foreign countries as "Overseas Drama"; the longest running children's show in Japan, Okaasan to Issho, still airs to this day Monday-Friday 17:36-18:00 JST, Sunday 17:30-17:54 JST with rebroadcasts Tuesday-Sunday 5:00-5:24 JST on NHK World Premium. NHK's earliest forerunner was the Tokyo Broadcasting Station founded in 1924 under the leadership of Count Gotō Shinpei. Tokyo Broadcasting Station, along with separate organizations in Osaka and Nagoya, began radio broadcas

Early to Bed (1928 film)

Early to Bed is a 1928 silent short subject directed by Emmett J. Flynn starring comedy duo Laurel and Hardy, it was released by Metro-Goldwyn-Mayer on October 6, 1928. The duo are homeless vagrants, until Ollie receives word that he has inherited a fortune from a deceased uncle, he makes Stan his butler. After a night of indulging in too much champagne, Ollie returns home intent on playing a series of cruel practical jokes on Stan. Stan retaliates by breaking nearly everything in the house. Stan Laurel - The Butler Oliver Hardy - The Master Buster - house dog Early to Bed, Full Movie on YouTube Early to Bed on IMDb Early to Bed at Rotten Tomatoes Early to Bed at AllMovie

Media of Macau

Media in Macau are available to the public in the forms of: television and radio, newspapers and the Internet. They serve the local community by providing necessary entertainment. Macau's media market is rather small; the local media face strong competition from Hong Kong. Macau has the highest "media density" in the world - nine Chinese-language dailies, three Portuguese-language dailies, three English-language dailies and half a dozen Chinese-language weeklies and one Portuguese-language weekly. About three dozen newspapers from Hong Kong, mainland China and the Philippines are shipped to Macau every early morning. There are nine Chinese daily newspapers, three Portuguese dailies and two English daily newspapers in Macau. There are six Chinese weekly newspapers and two Portuguese weekly newspapers. All local newspapers that have been published for at least five years are entitled to subsidies from the government; the first newspaper, published in Macau was Abelha da China, only published for one year.

Hoje Macau - Portuguese-language daily Jornal Tribuna de Macau - Portuguese-language daily Macau Daily News - top circulation daily, Chinese-language Macau Daily Times - English language, owned by a non-media business interests Macau Post Daily - Macau's oldest English language daily, owned by media interests O CLARIM - Portuguese-English-Chinese language weekly, owned by the Catholic Church, oldest continuous Portuguese Newspaper in Macau Ponto Final - Portuguese-language daily Tai Chung Pou - owned by a group of businessmen Va Kio Daily - owned Chinese daily Macau Lifestyle Media - English-language websiteRevista Macau is a quarterly magazine with cultural contents and run by the government. Macau Business is Macau's oldest English language publication, launched in May 2004, published monthly by a private company that owns Business Intelligence Magazine a business magazine in Chinese, Essential Macau a bilingual luxury magazine. "Macau News Agency", the first independent news agency available online and "MB.tv", online video news platform.

Founded in 2005, IAG is supported by IAG Breakfast Briefing. World Gaming Magazine is a monthly B2C gaming magazine, founded in 2009 and features five main sections – Play, Enjoy and The Macau Guide. High Life is Macau's leading luxury lifestyle magazine featuring high-end luxury lifestyle, leisure and culture showcasing the best of Macau to people from mainland China and around the world; the content includes high end leisure and non-gaming products on offer in Macau resorts as well as other elements of Macau society and culture. It is distributed in more than 12,500 five star Macau hotel rooms as well as on mainland Chinese digital reading platform Netease. TDM - Teledifusão de Macau, S. A. provides public broadcasting service in the Macau Special Administrative Region of China. By running five digital terrestrial TV channels, one satellite TV channel, two radio channels, TDM serves the audiences a wide range of contents in Macau's two official languages, say Chinese and Portuguese. Premium channels China Satellite Television 中華衛視 Confucius Television 孔子衛視 Fung Fu Television 功夫衛視 Lotus TV Macau 澳門蓮花衞視 Macau Asia Satellite Television 澳亞衛視 NewSky Satellite Television 新天衛視 Teledifusão de Macau 澳門廣播電視股份有限公司 The government of Macau established the Government Information Bureau to regulate media broadcasting and provides support organizations related to this aspect.

They are directly responsible to the Chief Executive of Macau. Freedom of the press is guaranteed in the Basic Press Law of Macau. There are five journalists' organizations in Macau; the University of Macau offer degree courses in media studies. The University of Saint Joseph offers a Communication and Media program that covers a wide range of media disciplines. There are several major internet communities in Macau such as Macaustreet, CyberCTM, Qoos and Macauplus. Communications in Macau List of radio stations in Macau Media of Hong Kong Communications in Hong Kong Ignite Media Group Government Information Bureau of Macau Macauhub Economic Information Service Macaunews website Teledifusão de Macau Macaustreet Qoos Macauplus Macau Post Daily Semanário O CLARIM Information Website for Macau Hoje Macau Jornal Tribuna de Macau Macau Business Magazine Macau News Agency MBTV Business Intelligence Magazine Macau Lifestyle Inside Asian Gaming WGM

Terrorism Prevention and Investigation Measures Act 2011

The Terrorism Prevention and Investigation Measures Act 2011 is an Act of the Parliament of the United Kingdom that abolished control orders and provides new powers to allow the Home Secretary to impose restrictions on the behaviour of a specified individual via means of a "TPIM" notice. TPIM notices can include restrictions on financial activity and communication. In the wake of the June 2017 London Bridge attack, Iain Duncan Smith spoke on BBC news programme The World At One to point out that the David Cameron coalition government that included Theresa May as Home Secretary had "watered down" the civil powers of the Control Order scheme, which were replaced by the TPIM scheme. Duncan Smith talked about how Control Orders provided sweeping powers to put terror suspects under house arrest without convicting them while the TPIM scheme allowed enhanced tracking, such as with ankle monitors, but has resulted much less use; the TPIM scheme ended the power of police to force a suspect to live elsewhere, in other words, police could remove someone from their home, far from where they might plot with associates.

Text of the Terrorism Prevention and Investigation Measures Act 2011 as in force today within the United Kingdom, from legislation.gov.uk. Explanatory notes to the Terrorism Prevention and Investigation Measures Act 2011