SUMMARY / RELATED TOPICS

Nintendo Power

Nintendo Power is a video game news and strategy podcast from Nintendo of America, which had originated in August 1988 as Nintendo's official print magazine. The magazine's publication was done monthly by Nintendo of America independently, in December 2007 contracted to Future US, the American subsidiary of British publisher Future, its 24 year production run is one of the longest of all video game magazines in the United States and Canada. On August 21, 2012, Nintendo announced that it would not be renewing its licensing agreement with Future Publishing, that Nintendo Power would cease publication in December; the final issue, volume 285, was released on December 11, 2012. On December 20, 2017, Nintendo Power returned as a podcast. Predating Nintendo Power is the Nintendo Fun Club News, a newsletter sent to club members for free. In mid-1988 it was discontinued after seven issues in favor of Nintendo Power; the new magazine was founded by Nintendo of America marketing manager Gail Tilden in 1988.

The first issue, dated July/August 1988, spotlights the NES game Super Mario Bros. 2. Of this issue, 3.6 million copies were published, with every member of the Nintendo Fun Club receiving a free copy. From the beginning, Nintendo Power focuses on providing game strategy and previews of upcoming games. In mid-1998, Nintendo Power first allowed outside advertising in the magazine reserved for Nintendo-based products only. In its early years, ads only appeared in the first and last few pages of the magazine, leaving no ads to break up the magazine's editorial content. In July 2005, Nintendo Power introduced a new design to appeal to a limited gaming audience, including a new logo and article format. Along with the cosmetic overhaul came a greater focus on Nintendo fans, staff reviews, rumor-milling, fan service including an expanded and enhanced reader mail segment and a revamped "Community" section. Nintendo introduced a new incentive promotional offer that involved the registration of three Nintendo products through Nintendo.com to receive a free three issue trial subscription to Nintendo Power.

The magazine changed its focus from game strategies and cheat codes to news and articles on upcoming games. On September 19, 2007, Nintendo announced that the large magazine publisher Future US would begin publishing Nintendo Power; the company's first official issue was released in October, as issue #222. It was revealed that circulation would be increased to 13 issues a year, with the extra magazine being a holiday season bonus issue. Nintendo Power stopped making the Bonus issue in 2011. On August 21, 2012, Nintendo announced that it had opted not to renew the licensing agreement with Future Publishing and that Nintendo Power would cease publication after 24 years; the final issue would be December 2012. Senior Editor, Chris Hoffman stated that his staff would "try to make the last issues memorable". Nintendo did not participate in discussions to continue the magazine online. Nintendo Power returned on December 20, 2017 as a podcast, using the original logo design; the magazine was edited at first by himself an avid gamer.

While the Fun Club News focused on games made in-house by Nintendo, Nintendo Power was created to allow for reviews of games produced by those licensed by Nintendo, such as Konami and the like. Nintendo Power's mascot in the late 1980s and early 1990s was Nester, a comic character created by Phillips. After Phillips left the company, Nester became the magazine's sole mascot. Early issues of the magazine featured a two-page Howard and Nester comic, replaced with the two-page Nester's Adventures reduced to one page, dropped altogether. Subsequently, Mario replaced Nester as the mascot of the magazine. During the early 2000s, the magazine made another mascot out of its Senior Writer, Alan Averill. Camera-shy, Averill himself never appeared in any photos. Fans clamored to see what Averill looked like, but the magazine continued to substitute with photos of the toy, claimed that Alan was, in fact, a Blue Slime. Averill retired from Nintendo Power, joining Nintendo of America's localization department.

To this day, most fans have never seen a real image of Averill. The inclusion of a photo of Mr. T in the Player's Pulse section became a running gag in the early half of 2005. Late in the magazine's life, running gags centered on Chuck Norris references and jokes at the expense of writer Chris Shepperd. During the early 1990s, the magazine used what was a unique and expensive promotion: giving away a free copy of the new NES game Dragon Quest to every new subscriber; this promotion was in part a move on Nintendo's part to make money off Dragon Warrior which had not sold nearly as well as Nintendo had anticipated, it was left with a large number of unsold cartridges on its hands. The promotion both helped the company get rid of the unsold merchandise, won the magazine thousands of new subscribers. Following the release of the Super NES, the magazine featured lengthy, continuous comic stories based on Super Mario World and The Legend of Zelda: A Link to the Past. After these stories ended, they were replaced by similar multi-issue stories based on Star Fox, Super Metroid, on, Nintendo 64 games such as Star Wars: Shadows of the Empire and Blast Corps.

Comics based on the animated series of Pokémon and Kirby: Right Back At Ya! made several appearances. Toward the end, short excerpts based on Custom Robo and Metal Gear Solid

Andrzej Poczobut

Andrzej Poczobut is a Belarusian and Polish journalist and activist of the Polish minority in Belarus. He lives in Belarus. A correspondent for the Polish newspaper Gazeta Wyborcza, Poczobut has been arrested more than a dozen times by the government of Belarus. In 2011, he was sentenced to a fine and fifteen days in prison for "participation in the unsanctioned protest rally" following the 2010 presidential election. In 2011 and 2012, he was arrested and detained for libeling President Alexander Lukashenko in his reports; the charges against Poczobut received international condemnation, with groups including the European Parliament, Reporters Without Borders, Amnesty International issuing statements in his support. He worked as a journalist for several Belarusian media - Den', Narodnaja Volia, Głos znad Niemna and Magazyn Polski, he works as a correspondent for the Polish newspaper Gazeta Wyborcza. He is one of the leaders of the Union of Poles in Belarus. On 19 December 2010, Belarus held a disputed presidential election in which President Alexander Lukashenko was elected to a fourth term, which resulted in widespread opposition protests.

On 12 January 2011, the State Security Committee of the Republic of Belarus arrested Poczobut for "participation in the unsanctioned protest rally". He was fined 1.75 million Belarusian rubles the following day. The KGB raided his house and confiscated his computer and documents. Andrzej argued. On 11 February, he was tried a second time for the same charge, given a sentence of fifteen days in prison. Jerzy Buzek, president of the European Parliament, demanded his release; the US-based Committee to Protect Journalists protested on his behalf, stating that the organization was "outraged that Andrzej Poczobut was not only convicted on a trumped-up charge but that he has now been given jail time after receiving a sentence of a fine". In March 2011 the Belarusian government told him that if he did not stop reporting on the administration of Alexander Lukashenko, he would be prosecuted, his accreditation from the Belarus Ministry of Foreign Affairs was revoked. He argued. Poczobut was arrested again on 6 April 2011, this time on libel charges.

The charges stemmed from ten reports about the president Poczobut had published on his blog, in Gazeta Wyborcza, on the website Belaruspartisan.org. The Union of Poles in Belarus campaigned on Poczobut's behalf, calling for his release. Another Polish journalist, Ihar Bantsar, was sentenced to five days in prison for covering the trial. According to Reporters Without Borders, reporters for Reuters and the Associated Press were assaulted by plainclothes police officers when attempting to photograph Poczobut entering the courthouse. On 5 July 2011, he was given a suspended three-year prison sentence. Poczobut attributed the suspension of his sentence to international pressure, including a statement on his behalf by the EU. Amnesty International denounced Poczobut's prosecution and named him a prisoner of conscience. RSF called for his conviction to be overturned, calling him "a closely-watched victim of President Lukashenko's persecution of journalists". Poczobut lost the appeal on 20 September.

In November 2011, the Polish radio station Radio ZET awarded him its Andrzej Wojciechowski prize for his journalism. Because Poczobut was forbidden to leave Belarus, his wife accepted the award on his behalf. On 21 June 2012, he was arrested in Grodno on another charge of libel against the president, this time for a story criticizing the government's handling of the 2011 Minsk Metro bombing for the independent news site Charter 97; the charge carried a maximum sentence of five years' imprisonment. Poczobut was released on bail after a week in detention, but was told a trial against him would still be forthcoming; the European Parliament adopted a resolution urging. Polish Prime Minister Donald Tusk summoned the Belarusian ambassador to object to the libel case, stated that he had the backing of the Czech Republic and Hungary. RSF again protested the charges, describing Poczobut as "hounded because of his determination to work as an independent reporter", Amnesty International called for the charges to be dropped.

PEN American Center appealed on his behalf, urging the Belarusian government "to drop all charges against Pozcobut and to uphold their obligations to protect freedom of expression for all citizens as guaranteed by Article 19 of the International Covenant on Civil and Political Rights." Poczobut is married to Aksana Poczobut. He has a son. Censorship in Belarus Media of Belarus Aleksandr Otroschenkov Blogs by Andrzej Poczobut: Livejournal blog in Belarusian Blog in Russian at Belaruspartisan.org

Tsebelda fortress

Tsebelda fortress is a Late Antique/Early Medieval fortification near the village of Tsebelda, in the eponymous valley, in Abkhazia, Georgia. The Tsebelda fortress is an architectural complex consisting of ruined towers, Christian chapels, a palace and several other structures, it is erected on two cliffs more than 400 m high above the Kodori river gorge. The extant structures at Tsebelda are identified with the Tsibilium/Tzibile of the Classical authors, such as Procopius of Caesarea, it appears to have been a chief fortress in Apsilia, a vassal principality of the Lazic kingdom in the 6th century. The fortress dominated the confluence of three major routes from the northern Eurasian steppe on their way to the Black Sea. Around 550, during the Lazic War, the Laz notable Terdetes betrayed his king Gubazes and handed the fortress of Tzibile over to the Persians; the Apsilians retook the fort, but refused to accept Lazic rule until persuaded to do so by the Byzantine general John Guzes. The law of Georgia treats the monument as part of cultural heritage in the occupied territories.

In January 2017, followed by the United States Mission to the OSCE, accused the Russian military of having put the historical site of Tsebelda under risk of destruction after a nearby located 19th-century Polish cemetery and a church were demolished in order to build a shooting range. Officials from breakaway Abkhazia confirmed the damage during a firing range construction but did not elaborate further details; the Russian Defense Ministry denied any involvement